Moderator: Moderatorer

#1477670
Ja inte vet jag men det var därför jag torka lite med ättiks sprit uppe på motorn o lite andra ställen.
Det är nog inte bra för elgrejor med ättika men det är ju inte råttor heller.
Hur som helst så sade farsan för många år sedan att råttpiss lukt drog åt sig fler .
#1478015
Behöver inte tanka 745-an på någon vecka än. Men åkte förbi INGO i frugans nya Subaru idag (haft den på verkstad :-( :mad: Partikelfilter lampan lyste...... efter 300 mil..... Priset på E85 är nu 16,32 l/mil. c:a 2 kr och 50 öre lägre pris än när jag tankade sist :devil: :mad:
#1478176
Fyllt på spolarvätska igen.
Fick hjälpa en, som precis som jag gjorde igår, körde fast i snön. Efter lite skivor vid framdäcken och en vid pedalerna och en där back fick vi upp hans bil.
Igår hade jag samma problem som sagt, men jag fick offra några mikrofiberdukar och svordomar för att till sist komma loss. Mitt första problem var ju att handbromsen inte hade släppt så bilen grävde ned sig... Mycket bättre funktion på nya V60. Släpper alltid med spaken, men visste inte att jag lagt i den igår.
#1478189
Jernhand skrev:Fyllt på spolarvätska igen.
Fick hjälpa en, som precis som jag gjorde igår, körde fast i snön. Efter lite skivor vid framdäcken och en vid pedalerna och en där back fick vi upp hans bil.
Igår hade jag samma problem som sagt, men jag fick offra några mikrofiberdukar och svordomar för att till sist komma loss. Mitt första problem var ju att handbromsen inte hade släppt så bilen grävde ned sig... Mycket bättre funktion på nya V60. Släpper alltid med spaken, men visste inte att jag lagt i den igår.
Mig har det ibland hjälpt att stänga av antispinn för att komma loss. En gång min bil och en gång en dam som kört fast. Men ibland kan det säkert vara riktigt jävligt :)
Steffe3 skrev:Putsat av motorrummet lite, kan inte ha musbajs/kiss ligga när det är service imorgon :P Nån form av vårdat intryck måste man väl ge, väder till trots.
Nej man lämnar inte in en bil med musbajs om det inte är för att de ska ha betalt för att just ta bort det :)

--

Jag fick tag i en CTEK laddare igår så bytte ut Optimate ladduttaget till detta.Plus till plus och minus till chassit och kan ligga i batterilådan väl skyddat :)

.
IMG_5569.jpg
IMG_5569.jpg (2.86 MiB) Visad 506 gånger
  • 1
  • 1583
  • 1584
  • 1585
  • 1586
  • 1587
  • 1845

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]