Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1476541
least skrev: tis 30 nov 2021, 14:27 Ställ spegeln korrekt med hjälp av handen, med lite tur så hamnar positionsgivaren i rätt läge och den är funktionell.
Spegeln står i rätt läge tror jag, själva ytterkåpan alltså. Har jämfört den fungerande vä. spegeln med den döda hö. spegeln. Själva innerspegeln funkar på vä. backspegel. Och jag ser perfekt bakåt i bägge backspeglarna. Har vickat lite på döda backspegeln och visst vickutrymme finns på den, liknande som den vä. fungerande. Hur man kan få positionsgivaren att hamna i rätt läge vete tusan om det är den som hamnat ur position. Vill inte dra i backspegeln för hårt.
/Bo
#1477626
Häromdagen fällde höger backspegel in sig. Jag har inte gjort något för att så skulle ske. Det har inte berott på mildare väder för det har blivit än kallare här, det var minus 18 i natt och några nätter bakåt.
Jag tycker nog det här visar hur oberäknelig min bil är. Ena dagen funkar något, nästa dag inte, eller vise versa. Instabilt kanske man kan säga.
Jag räknar kallt med att samma sak kan hända igen för jag tror knappast det var nåt mekaniskt problem.
Idag när jag stod och titta på en backspegelinfällning runt 19-snåret och det var minus 18 grader. Oj vad segt det såg ut men in fälldes bägge speglarna. Lite undrar jag allt om de orkar bli infällda om det blir ännu kallare. Lät som det var lite på håret de orkade bli infällda i kölden.
/Bo
#1477765
Paglar skrev: tis 07 dec 2021, 13:25 Det är ännu tråkigare när de inte fäller ut sig.
Jag stänger alltid av infällningen av backspeglarna på vintern.
Ja det kan man förstå, åka omkring med en eller i värsta fall båda backspeglarna infällda blir ju trafikfarligt om inte annat.
Tyvärr har inte Volvobilar med nya Google Android Automotive infotainmentsystemet (som t.ex. min V90 T6 Recharge) någon inställning att allmänt stänga av infällning av backspeglarna. Min förra V70 MY14 hade det. Obegripligt varför Volvo tagit bot den valmöjligheten. Bor vi inte i kung Bores land?
/Bo
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]