Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1477523
Hej!

Jag har en helt ny XC60T8 Recharge Polestar MY21. Fick ut den under Juli månad -21 och redan vid första tankning så fick jag läckage av bensin när pumpen stannade av automatiskt (hela bensinpumpen är då i). Trodde detta var en engångs händelse och inte brydde mig mer om det men nu läcker det varenda gång när jag tankar tanken fullt.?? Jag håller inte i pumpen utan den får gå av sig själv tills den stannar av automatiskt, Det blir alltså en bak läckage av bensin som rinner ut igenom hålet där pumpen sätts in. Jag har lämnat in bilen två gånger på VOLVO där man först har bytt bränsle filtret utan framgång därefter har man bytt ventilen som sitter i pump luckan men ingen framgång där heller. Verkstadschefen sa själv att det inte läckte mer men när jag tankade på nytt så noterade jag samma läckage....hmmm

Jag kontaktar verkstaden återigen och där får jag till svar att man har bytt allt man kan byta och att det inte finns någon lösning???? Verkstaden säger också att det inte finns andra rapporter om just detta problem på XC60?

Har ni andra haft samma problem? Om ni har haft det hur har ni löst det? Hur ska jag gå vidare?

Och skulle ni acceptera som kund att det inte finns någon lösning?

Jag blir tokig då bilen är som sagt ny .....T_T

Vänligen
David
#1477527
Verkar mer som det klassisk på gammla s & v70/s80. I regionen mellan rör och tank. Att gummit spricker i övergången mellen rör och tank.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1477528
LazerHawke skrev:Han menar att det bubblar bränsle vid "locket" som man trycker undan när man ska tanka det brukar komma lite där när man drar ut pistolen.. jag själv brukar ta papper och torka det
Mhm

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1477529
GLIZ skrev:Verkar mer som det klassisk på gammla s & v70/s80. I regionen mellan rör och tank. Att gummit spricker i övergången mellen rör och tank.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Trodde det va ett större läckage. Det kan nog va att dom maxat påfyllningens hastighet i handtaget. På en tapp här i byn måste jag hålla i handtaget annars stänger det av sig själv.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1477558
Dez76 skrev:Jag har samma fenomen på min. När det blir fullt så skummar det över och dräneras ut under bilen.
Skönt att höra att det inte är bara jag...:) Tankar du ändå fullt upp varje gång eller tankar du nästan till full tank för att undvika det som skummar över? Hos mig så skummar det ut lite mer än normalt. Men det kanske är normalt.

Tack för alla svar ändå.
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]