Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1244732
Har också handlat på www.mister-auto och där har jag fått vad jag beställt. I sommras var det koppling till dotterns Peugeot 107 och då fanns det säkert 10 olika fabrikat, så jag tog ett som låg i mitten prismässigt (Sachs) och fick Sachs. Annars blir det mest Biltema, fast delar till 745-an börjar ta slut där nu. Till 16V motorn har "bara" tändstift kvar numera. Köpte kamremmen på www.mister-auto men har inte bytt än och bromsbelägg runt om på frugans VW (ATE, 844 sek) som jag bytte nu när jag skiftade till sommardäcken
#1375546
kicken skrev: mån 20 apr 2020, 12:02 En fundering här bara.. Ska beställa bromsskivor och just märket stark är ju bra pris på.. Men vågar man beställa dom, är det ett okej märke? / kvalitet?
Prova!
Två uppsättningar med ATE 336mm har jag fått vibrationer med. Nu ska ja byta till Brembo. Stora tunna skivor tål tydligen inte aktiv körning.
#1375581
kicken skrev:En fundering här bara.. Ska beställa bromsskivor och just märket stark är ju bra pris på.. Men vågar man beställa dom, är det ett okej märke? / kvalitet?
Det är typ biltema. Autodocs egna märke.
Är väl att se som budget, även om autodoc tar rejält betalt allt som oftast...
#1477519
Autodoc kör fortfarande stenhårt med att byta ut delar man beställt till STARK. Jag har tagit upp detta med dom och "tvingat" dom att alltid fråga mig om dom ska byta ut någon del och vad dom tänker byta till, jag accepterar inte STARK produkter. I min värld är detta någon form av bedrägeri! 2ggr har dom skickat en bränslepump armatur som bara passar 2wd Audi´s utan sifon anslutning, och jag har känt mig förvirrad då jag inte beställt STARK utan kvalitetsmärken.
#1477520
Oj, aldrig varit med om att de bytt ut. Beställt 3-4 gånger sista 12 mån.
#1477522
Trodo.se gubbar, inte en Stark produkt så långt ögat når :-) inte massa fejk reor heller.
@Lövet, Beror nog mycket på vilken bil man har med.

Kommer aldrig glömma när jag fick ett böjt bromsok (Honda) och en rostig stötdämpare av annat märke i en Bilstein kartong (Saab). Lycka till med Autodocs support.
#1477641
Har faktiskt också handlat på Trodo.se senaste tiden. Man kan ofta välja mellan flera fabrikat och prisnivåer som dom kallar budget eller premium. Mycket nöjd med dom.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen