Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1451046
Kan Nortvolts satsning i Polen och denna ha någon koppling

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaste ... attefabrik

Det är oroligt.Man har väl snart dragit in 100 miljarder utan att sålt/levererat något överhuvudtaget och heller ännu inte visat någon produkt som skulle vara tekniskt överlägsen de som produceras i Asien just nu. Eller är jag ute och cyklar?
#1477453
Allinug skrev:Spännande att se var nästa fabrik hamnar.
Skulle inte bli ledsen om det hamnade i grannlänet (Östergötland/Norrköping-Finspång), med tanke på att mitt nuvarande jobb stänger nästa år.

Det hjälper ju inte i närtid förvisso, men i framtiden.
#1477471
Bra att dom kontrollerar! Byggbranschen har gått under radarn tillräckligt länge! Känns som att det ser ut sådär eller ofta värre på var och varannan byggarbetsplats. :/ Inte så schysta förutsättningar för de som faktiskt vill köra lagligt när andra byggföretag konkurrerar ut dem med billigare upphandlingar och sen fuskar med arbetskraften. :(
#1477485
Myndigheterna vet mycket väl vad som pågår, det har sett ut såhär i över 10år. Men skulle de göra sitt "jobb" skulle var och varannat bygge i Stockholm bla få slå igen, och det vill man inte.

Ta bara när de byggde sundvallsbron tex, en annan gnällde arbetsmiljöverket på för att man gick utan hjälm, men att sedan svetsarna som svetsade brospannen inte hade friskluftmasker ( de hade en halsduk virat runt käften ) och bodde i baracker på området ville man inte se.

Det gjordes en dokumentär om brobygget och i filmen får man se skydsombudet ta av en kille en cirkelsåg för att den hade tejpat 220v anslutinigskabel. Att Rumänerna sedan målade strävarna till bron med en färg som du fick kancer av bara av att lukta på utan skyddsmasker gåendes på strävarna 2m upp i luften var det ingen som brydde sig om. Om gemene man bara visste hur det gick till på de större arbetsplatserna idag skulle de inte tro att det är sant.

Fråga vilken kompis som helst som arbetar runt på byggena i Sverige så får du se, jag har varit runt på byggen och industrier i 20år nu och sett så jävla mycket tok.

På Northvolt plankar arbetarna tom in.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 52

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]