Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
#1477281
Gissar att det inte kommer dröja länge innan bärgare har med sig en laddare i sina bärgarbilar som kan ge några kWh så man tar sig till närmsta laddare.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1477321
sbf skrev:Gissar att det inte kommer dröja länge innan bärgare har med sig en laddare i sina bärgarbilar som kan ge några kWh så man tar sig till närmsta laddare.
Har väl idag varken bensin eller diesel i reserv med sig, eller?
På kinesiska saiter (typ AliExpress) finns dieseldrivna 3-fas 400V elverk (med elstart) för ungefär samma pris som ett 1-fas här. Och hade inte BMW en 2-cyl. "extender" som tillbehör till sina första elbilar (etanol driven)
Användarvisningsbild
av perin
#1477349
lennarte skrev:
sbf skrev:Gissar att det inte kommer dröja länge innan bärgare har med sig en laddare i sina bärgarbilar som kan ge några kWh så man tar sig till närmsta laddare.
Har väl idag varken bensin eller diesel i reserv med sig, eller?
Vad jag sett så har de med sig diesel och bensin i sina skåp.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1477352
Jo det har jag med sett ett par gånger. Minns jag fick en dunk av en snäll bärgare som råka dyka upp när jag fick soppa torsk på väg ned till macken för många år sedan :-) . Så här års brukar jag ha en 20 L dunk med mig för säkerhets skull + lite mer kläder och något o äta på i en plåtburk. Soppan får man dock förnya med täta mellanrum nu för tiden.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]