Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1474764
Hade samma bekymmer i min bil förra fredagen, GPS och uppkoppling borta. Har dock inte VolvoOnCall i min bil så jag vet inte hur uppkopplingen fungerar.

Gällande timers så kan jag lägga till det i min bil, men med jämna mellanrum så försvinner timern. Jag har loggat mitt fel hos Volvo.
#1474775
mattish skrev: tor 18 nov 2021, 21:15 Hade samma bekymmer i min bil förra fredagen, GPS och uppkoppling borta. Har dock inte VolvoOnCall i min bil så jag vet inte hur uppkopplingen fungerar.

Gällande timers så kan jag lägga till det i min bil, men med jämna mellanrum så försvinner timern. Jag har loggat mitt fel hos Volvo.
Känner igen att timers försvinner ibland.
Vad har du får årsmodell och modell på din Volvo? Har fått för mig Volvo On Call varit standard i några år nu, tror det blev standard 2020. I min förra Volvo V70 MY14 var inte Volvo On Call standard utan låg i nåt paket vill jag minnas. I min nuvarande V90 T6 Recharge 2022 var det standard.
Har för med det går eftermontera på 2019 vissa Volvomodeller.
/Bo
#1476299
bem skrev: Känner igen att timers försvinner ibland.
Vad har du får årsmodell och modell på din Volvo? Har fått för mig Volvo On Call varit standard i några år nu, tror det blev standard 2020. I min förra Volvo V70 MY14 var inte Volvo On Call standard utan låg i nåt paket vill jag minnas. I min nuvarande V90 T6 Recharge 2022 var det standard.
Har för med det går eftermontera på 2019 vissa Volvomodeller.
/Bo
Jag får inte ha VoC i min bil så det är borttaget! V90 CC -22
#1476317
mattish skrev: sön 28 nov 2021, 22:33
Jag får inte ha VoC i min bil så det är borttaget! V90 CC -22
Oj då, som nödtjänst, det var väl det som Volvo On Call var i dess begynnelse, är det dock bra att ha. Det fanns ett liv före VOC kom, i mitt fall före dec. 2013. Innan dess hade jag inte nån sådan tjänst i de Volvobilar jag haft. Det gick bra det med. Men i min förra bil, V70 MY14, hade jag VOC och det funka bra i den bilen. Tror jag betala extra för VOC i bilen då vid köpet. Blivit lite bortskämd sen dess med att kunna starta värmaren i bilen från appen, speciellt när jag åkt skidor på vintern.
Den här vintern vete tusan om det inte blir mest kall bil att sätta sig i med tanke på hur ofta det går att starta värmen i bilen via appen i min nuvarande V90 T6 Recharge MY22.
Jag får klippa till en bit liggunderlag åt rumpan att ha i sätet så det snabbt blir varmt när jag sätter mig, hade jag förr i mina Volvo på icke VOC tiden.
Frågan är om du gått miste om så mycket när du inte har VOC i din bil… med tanke på hur bra det funkar i min V90 2022:a. Hoppas det funkar bättre i andra än min Google Android Automotive infotainment bil.
/Bo
#1476328
mattish skrev: sön 28 nov 2021, 22:33
bem skrev: Känner igen att timers försvinner ibland.
Vad har du får årsmodell och modell på din Volvo? Har fått för mig Volvo On Call varit standard i några år nu, tror det blev standard 2020. I min förra Volvo V70 MY14 var inte Volvo On Call standard utan låg i nåt paket vill jag minnas. I min nuvarande V90 T6 Recharge 2022 var det standard.
Har för med det går eftermontera på 2019 vissa Volvomodeller.
/Bo
Jag får inte ha VoC i min bil så det är borttaget! V90 CC -22
Vad är orsaken, en förmånsbil med företags policy?
#1476329
bem skrev: mån 29 nov 2021, 00:03 Oj då, som nödtjänst, det var väl det som Volvo On Call var i dess begynnelse,
Borde ju inte hindra att det finns en mobil uppkopplingsfunktion i bilen för uppkoppling av t.ex. andra tjänster i bilen, men även wifi-delning. Så en nödtjänst med automatik skulle ändå fungera, VoC appen behövs ju bara för att kunna kommunicera med bilen.
Samt att de flesta (alla) har ju mobil idag. ;-)
#1476350
Man vill ju gärna ha kvar funktionen att om man kör i diket då kan bilen ringa ”Volvo” central och larma om olyckan så de kan skicka ut hjälp. Beror väl på om bilen kan ”ringa” eller ej?
/Bo
#1476360
bem skrev: mån 29 nov 2021, 10:33 Man vill ju gärna ha kvar funktionen att om man kör i diket då kan bilen ringa ”Volvo” central och larma om olyckan så de kan skicka ut hjälp. Beror väl på om bilen kan ”ringa” eller ej?
/Bo
Eller att du delar ut din mobil till bilens system så det kopplar upp via den, kanske inte 100% men tillräckligt för många.
I de flesta fall hinner nog andra trafikanter ringa lika snabbt. Men visst i något fall, kanske...
#1476370
mattish skrev: sön 28 nov 2021, 22:33
bem skrev: Känner igen att timers försvinner ibland.
Vad har du får årsmodell och modell på din Volvo? Har fått för mig Volvo On Call varit standard i några år nu, tror det blev standard 2020. I min förra Volvo V70 MY14 var inte Volvo On Call standard utan låg i nåt paket vill jag minnas. I min nuvarande V90 T6 Recharge 2022 var det standard.
Har för med det går eftermontera på 2019 vissa Volvomodeller.
/Bo
Jag får inte ha VoC i min bil så det är borttaget! V90 CC -22
Jag kör en V90 CC -22 och jag har VOC så det är inte borttaget.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]