NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HCP
#1471995
Då har de en nyare variant bara, högtalarkablarna på förstärkaren då.
Bara riva ner klädsel på vänster sida bak så hittar du den, du bör nog lyfta golvet också för att se var de tar vägen och hitta bra ställe att klippa dem på så du kan återställa senare.
Kan vara möjligt att de finns fler ställen förstärkaren varit monterad på, dock inget jag vet om.

Alternativt dra nya kablar, men det är inte lätt heller kan jag inflika med, har gjort det på framdörrarna.
Användarvisningsbild
av 3r1k
#1476314
Misstänker du har en V50 från 2004-2005 eftersom du har cd-spelaren utan integrerad förstärkare/FM tuner ? Grattis i så fall då har du allt fördraget för att uppgradera till high performance eller premium sound. (det hade inte jag..)

Har själv gjort det och dokumenterat det någorlunda bra i följande tråd:
viewtopic.php?f=31&t=155916

Sen fixat AUX/bluetooth:
viewtopic.php?f=31&t=158248

Det som måste göras för din den är att skaffa en ny AUD (slutsteg bak till vänster i skuffen), högtalare, avaktivera MOST security samt ändring i CarConfig.

De två sistnämnda stegen går att göra själv om man har lite lödning + programmeringskunskaper. Annars bör Volvo ha möjlighet att fixa det.

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]