Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1476222
Hej!

jag har en v70n d5 2004 automat.
i helgen så bytte jag värmepaket i bilen, efter mycket huvudbry så fick jag äntligen dit det, men nu har ett nytt problem uppstått.

jag kan inte få ur nyckeln ur tändningslåset, nyckeln går inte att vrida helt tillbaks i det läget där man kan dra ur den, sedan så går inte växelspaken att dra varken fram eller tillbaks, den är fast, precis som om man inte trampar ner bromsen.

Har ni här någon ide om vad det kan vara?
jag slet som ett djur hela helgen med värmepaketet och så nu det här..

kan tillägga att jag haft ur instrument panelen i hopp om att se bättre när jag monterade värmepaketet.

vad tror ni? har ni någon ide?

känns som om nyckel och växelspaken hänger ihop.

tack på förhand
#1476225
Tack för ditt snabba svar, växel väljaren ligger i läge P, men det är ändå omöjligt att få ur nyckel samt att byta växlar. jag har kollat på precis allt därunder men hittar inget som ligger löst, jag var dock tvungen att demontera bromsljus givaren för att få ut värmepaketet, jag har ju monterat tillbaka den som den satt, men ändå fungerar det inte.
#1476296
så det sitter en vajer mellan tändningslåset och växelväljaren?, det visste jag inte, kan jag möjligtvis kommit när den när jag bytade värmeväxlaren?
så om vajern från växelväljaren inte ligger som den ska när P på växelspaken ligger rätt så får man inte ut nyckeln?

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]