Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ebersprächer
#1475761
När det blir några minusgrader så får du säkert köra 2-2,5 mil innan du får upp ens lite värme. Använd manuelltknappen till värmaren om du har det. När glödstiftet på min värmare la av mitt i vintern och 5 minus tog det 3,5 mil innan det ens kändes lite ljummet.. Och då var jag framme på jobbet😉.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1475776
Värmaren går ju på automatiskt vid +5c och där under. Jag känner att jag kan förlita mig på att volvo gjort en klok bedömning kring just den gränsen.
av Ebersprächer
#1475895
MartinS skrev: tor 25 nov 2021, 16:40 Värmaren går ju på automatiskt vid +5c och där under. Jag känner att jag kan förlita mig på att volvo gjort en klok bedömning kring just den gränsen.
Ok. Jo det är säkert en bra bedömning. Hur långt har Din bil rullat?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1475903
Ebersprächer skrev:
MartinS skrev: tor 25 nov 2021, 16:40 Värmaren går ju på automatiskt vid +5c och där under. Jag känner att jag kan förlita mig på att volvo gjort en klok bedömning kring just den gränsen.
Ok. Jo det är säkert en bra bedömning. Hur långt har Din bil rullat?
Det är en MY08 och har rullat 24.000 mil. Jag köpte den i somras så har inte haft den så länge, därav frågan hur andras bilar beter sig.
av Ebersprächer
#1475910
Ok👍. Svårt att ge råd mer än att läsa och skriva här på forumet. Jag frågade min kompis som har en XC 60, 2016, och han sa att när han tar bilen kall på morgonen vid cirka 0 grader så har han värme efter 3- 3,5 km, men då har ju värmaren gått igång själv. Men hoppas Du får ordning på det och får åka i en varm go bil nu när vintern närmar sig. Gör du något byte får du återkomma med resultatet. Ha en Fin helg.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1475912
Jag tror inte det är något fel på termostaten efter vad jag läst här.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]