- tor 25 nov 2021, 09:13
#1475707
Hej
Jag får följa de felkoder efter ca 7-9km körning dvs bara ett litet tag efter den uppnått rätt arbetstemp. felkod 2-3-1 (uttag2) och 2-4-1 (uttag6) bilen är en 940GL utan turbo 116hk) 1993.
Bilen går bra i övrigt både tomgång och genom registret och drar ca 1l/mil så inget onormalt där vad jag kan märka.
Tar jag av kontakten till lmm på tomgång hackar bilen till och går sämre så jag antar att den funkar eller? Kan man kolla den på annat vis?
Suger jag i vakuum slangen till egr en så reagerar den på tomgången så den verkar funka eller går den att testa på annat vis?
Nästa steg antar jag är att mäta upp lamdan kan någon här ge mig en hint om hur man gör det?
Utifrån ovan vad säger expertisen vad/vart skall jag fortsätta felsöka någon stans? Tar gärna emot alla tips.
MVH Klas
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag får följa de felkoder efter ca 7-9km körning dvs bara ett litet tag efter den uppnått rätt arbetstemp. felkod 2-3-1 (uttag2) och 2-4-1 (uttag6) bilen är en 940GL utan turbo 116hk) 1993.
Bilen går bra i övrigt både tomgång och genom registret och drar ca 1l/mil så inget onormalt där vad jag kan märka.
Tar jag av kontakten till lmm på tomgång hackar bilen till och går sämre så jag antar att den funkar eller? Kan man kolla den på annat vis?
Suger jag i vakuum slangen till egr en så reagerar den på tomgången så den verkar funka eller går den att testa på annat vis?
Nästa steg antar jag är att mäta upp lamdan kan någon här ge mig en hint om hur man gör det?
Utifrån ovan vad säger expertisen vad/vart skall jag fortsätta felsöka någon stans? Tar gärna emot alla tips.
MVH Klas
Skickat från min iPhone med Tapatalk