Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1471042
Micce1980 skrev:
DOdell skrev: mån 25 okt 2021, 22:27 Imponerande! Bra plats för öppet/stängtBild
Hehe och om några år är det någon som frågar vad detta är för knapp här på forumet :-D Men ja, det var ett diskret ställe
Haha så santBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1471060
Åh det blev ju grymt bra hela installtionen! Knappen också som flera sagt, lätt att komma åt men inte fult synlig så att säga.
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1471077
Briander skrev:Åh det blev ju grymt bra hela installtionen! Knappen också som flera sagt, lätt att komma åt men inte fult synlig så att säga.
Tack! Jo jag är nöjd nu. Saknas bara 20 tums sommarhjulBild knappen byts ut idag mot en lite snyggare och återfjädrande istället för den nuvarande med fasta lägenBild
Den nya är överst på bilden
20211026_102911.jpg
20211026_102911.jpg (32.06 KiB) Visad 314 gånger
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av MartinS
#1471097
theodorkalin skrev:
MartinS skrev:Tjusigt! Vad är de främre fästena tänkta till?
Vilka tänker du på?

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Två fästen framåt, med varsitt hål i, som skulle sitta "runt diffen" typ om det var en AWD.
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1471101
MartinS skrev:
theodorkalin skrev:
MartinS skrev:Tjusigt! Vad är de främre fästena tänkta till?
Vilka tänker du på?

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Två fästen framåt, med varsitt hål i, som skulle sitta "runt diffen" typ om det var en AWD.
Är inga fästen vad kunnat hitta, också undrat det någon gång, kanske är nåt som används vid byggnation av bilen eller liknande, men inga fästen som passar in någonstans på bilen, original burkarna bak innan har haft dessa konsoler ocksåBildBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av MartinS
#1471116
Märkligt...

Är dämparen från en 4-cyl eller 6-cyl Polestar, eller är det samma dämpare till båda?
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1471118
MartinS skrev:Märkligt...

Är dämparen från en 4-cyl eller 6-cyl Polestar, eller är det samma dämpare till båda?
Från en 4a, systemen och burken skiljer från 4an o 6an. Men varken VIDA eller nån i verkstan vet med sig att det är fästen för bilen därBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av MartinS
#1471119
Det är väl Ferrita som tagit burkarna från något restlager när dom fick förfrågan från Volvo :)
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1471126
MartinS skrev:Det är väl Ferrita som tagit burkarna från något restlager när dom fick förfrågan från Volvo :)
Förmodligen, men dessa konsoler satt ju även på min gamla T5 original burk medBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1471220
Ja dom där konsolerna sitter på många originaldämpare, satt på min gamla T6:a också. Vet inte om det har något med balans eller resonans att göra men nu gissar jag bara hej vilt :-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]

Hjul låsmuttrar Amazon

Har ett värre problem med min gammelbil en p[…]

Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]