- fre 22 okt 2021, 21:34
#1470630
En väloljad T6:a rasar inte utan vidare, utan det ska mycket till för att det ska hända.
frippe64 skrev: ↑fre 22 okt 2021, 21:02Vill man ha maskinskadeförsäkring köper man det ”löst” eller väljer en bil som är yngre. Jag påstod aldrig att det var en fördel, jag konstaterade att så är fallet med alla bilar som är +8 år.Lövet skrev: ↑fre 22 okt 2021, 11:58Ja? Nu skrev jag inget om priset på bilen relaterat till andra bilar på marknaden. Jag kommenterade tidigare ägarens inlägg om maskinskadeförsäkring. Denne tycks anse att det är en fördel att bilen inte kan maskinskadeförsäkras för att försäkringen då blir billigare, jag anser tvärtom att det är en nackdel. Försäkring är inte heller något krav, om man tycker den är för dyr så kan man avstå. För egen del skulle det kännas tryggt att ha maskinskadeförsäkring på en bil i kvartsmiljonklassen, på mina lågbudgetbilar kan det däremot kvitta, rasar motorn blir det skroten.frippe64 skrev:9 år gammal bil för en kvarts miljon och utan möjlighet till maskinskadeförsäkring...Ja? En motsvarande ny kostar 600-700 tusen nånstans. Om de andra bilarna på marknaden kostar ungefär lika mycket så är den nog inte "för" dyr ändå.
En väloljad T6:a rasar inte utan vidare, utan det ska mycket till för att det ska hända.
Kör: XC90 T8 R-Design MY20 Osmiumgrå. Svart nubuktak. Ventilerade komfortstolar med massage. Allt utom Booster Seat.
Har kört: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Volvo V70 D3 III Automat MY11 Oystergrå
Har kört: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Volvo V70 D3 III Automat MY11 Oystergrå