Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1470648
Googlesystemet har säkert potential att bli riktigt bra men listan med knasigheter och lite allmän instabilitet börjar bli lika lång som tomtens önskelista i tomtenissarnas verkstad på julafton.
Det är lite för mycket som inte lirar riktigt i Googlesystemet för att Volvo skall påstå att det är ”premium” tycker jag, dock bara baserat på 2 månaders användande av systemet. Google-bilarna har ju OTA så kom igen Volvo och börja skicka ut förbättringar snart till bilarna over the air (OTA).
/Bo
#1470674
Volvo brukar vara duktiga på uppdateringar när det gäller. Varje service jag gör och kanske nån gång mellan så uppdaterar jag bilen hos Volvo. Alltid något nytt eller ändrat. Ofta till det bättre.
Men jag tror det är värre när google är inblandat tyvärr.
#1470698
Tänkte jag skulle få sätta mig i en varm bil…Volvo Cars appen ville inte starta förklimatiseringen i min V90 T6 Recharge 2022 idag. Har senaste appversionen 5.4.3. Bilen ansluten med laddsladden.
Kom upp att det inte gick att starta värmaren typ (rött band med den texten tvärs skärmen). Jaha tänkte jag och la ifrån mig mobilen. Efter 5 minuter kollade jag laddstatusen i bilen istället via Volvo Cars appen och för en gång skull visar laddstatus 100% laddat och 40 km räckvidd på el (kan stå beräknad räckvidd på el allt mellan 0 km och 45 km).
Tänkte sen jag skulle prova att starta värmaren igen och när jag öppna Klimat i appen stod det ”startad”. Jaha, den gick igång fast meddelandet i röda remsan var ju att det inte gick att starta värmaren.
Det går inte lita värst mycket på vad appen visar eller gör tyvärr, i alla fall inte tillsammans med min Google-baserade bil. Har nästan blivit ett litet nöje att starta appen för att se vad knas det är idag eller vad som inte funkar just den här gången.
/Bo
#1474005
Det är lite illavarslande att Volvo tycks jobba så långsamt att få till det de säger skall komma att fungera. Det kan lätt bli så att de släpper ut bilar som nog inte riktigt är klara för oss konsumenter att ta i bruk egentligen. Det går alltid säga ”det kommer” men så länge vi inte får se en tidsplan när saknade funktioner kommer har man ju inte en susning när man får en saknad funktion. Ta bara Volvo Cars appens funktioner i bilar med Goggle Android Automotive, inte mycket Volvo fått till där än. Stabiliteten i nämda infotainment är väl inte så jättebra heller enl. min erfarenhet. Blir väl bättre, men det kan bli lång väntan, vi får väl se. Nästan var dag är det nåt meddelande eller nåt problem med min bil (V90 T6 Recharge Inscription 2022). Jag har kunnat köra med bilen så inget problem som hindrat det. Men ljud som försvunnit i bilen, svart skärm, däcktrycksystem som behöver service, navigator (Google maps) som hängt sig. Litet axplock. Nåja jag gillar bilen trots detta. Men Volvo har inte testat allt ordentligt innan de släppte ut bilar med Google Android Automotive infotainment anser jag nog. Har aldrig tidigare ägt en Volvo som känns så ofärdig. Tyvärr. Men jag har hopp Volvo kan fixa mycket med ny mjukvara framöver.
/Bo
#1474232
Kan inte svara för andra köpare men undertecknad pausar beställning av ny bil till följd av komponentbrist samt problemen kring Google. Tycker inte att detta är okej.

Får de inte rätsida på det kommer Audi att få affären istället vilket känns trist när vi varit väldigt nöjda med befintliga Volvo-bilar ur den s.k Sensus-generationen där alla options var tillgängliga vid beställning.
#1474253
Xanthopteryx skrev: mån 15 nov 2021, 13:18 Beträffande komponentbristen är ju inte Volvo ensamma.
Köp en Tesla och du riskerar att inte ens få ett USB-uttag i bilen...
Så är det men tillverkarna prioriterar olika. Går på andra håll utmärkt att få precis allt man önskar så länge man köper "rätt" modell.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]