Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1470452
Henkan skrev:En dag i en elbilsägares liv.
https://www.nyteknik.se/kronikor/sverig ... na-7022910
Ett kanske inte helt ovanligt problem i vårt avlånga land.
precis, och det där var i närheten av huvudstaden, hur tror folk då det är uppöver i landet, där jag bor finns det knappt ens parkeringar, än mindre motororvärmarstolpar så det räcker till. Vi fick inte ens en laddstople då vi byggde nytt nu på företaget där jag jobbar, för dyrt! sa bara NP3. Inne i centrum vid hamnen har man byggt över 350lägenheter nu, finns 3laddstolpar och knappt några parkeringar.......vilket skämt rent ut sagt
av Bannad
#1470527
Derank skrev:
Henkan skrev:En dag i en elbilsägares liv.
https://www.nyteknik.se/kronikor/sverig ... na-7022910
Ett kanske inte helt ovanligt problem i vårt avlånga land.
precis, och det där var i närheten av huvudstaden, hur tror folk då det är uppöver i landet, där jag bor finns det knappt ens parkeringar, än mindre motororvärmarstolpar så det räcker till. Vi fick inte ens en laddstople då vi byggde nytt nu på företaget där jag jobbar, för dyrt! sa bara NP3. Inne i centrum vid hamnen har man byggt över 350lägenheter nu, finns 3laddstolpar och knappt några parkeringar.......vilket skämt rent ut sagt
Då undrar man ju hur det står till med miljötänket!
Politiker pratar visserligen vitt och brett om hur mycket dom tänker på miljön men när det väl gäller så är intresset som det verkar lika med noll.
Skulle man kunna säja att beslutsfattarna/politikerna inom alla partier är stoppklossar?
Senast redigerad av 1 Bannad, redigerad totalt 0 gånger.
#1470560
Äh, det är pengar det handlar om, inget annat. Miljöpratet är bara en metod för att få folket på sin sida. Så är det alltid, inom istortsett allt.
Finns det inga pengar att tjäna så kommer dom göra så lite dom bara kan smita undan med. I bil-miljön gör dom ju det genom att straffskatta fossilbilar, utan att lägga fram ett vettigt alternativ som fungerar i hela landet för alla hushåll oavsett inkomst - och inte bara mitt i stan med gångavstånd till varenda affär och bussar som går var tionde minut precis dit man vill....

Är politikerna stoppklossar? Absolut!
av Bannad
#1470564
Lucif3r skrev:Äh, det är pengar det handlar om, inget annat. Miljöpratet är bara en metod för att få folket på sin sida. Så är det alltid, inom istortsett allt.
Finns det inga pengar att tjäna så kommer dom göra så lite dom bara kan smita undan med. I bil-miljön gör dom ju det genom att straffskatta fossilbilar, utan att lägga fram ett vettigt alternativ som fungerar i hela landet för alla hushåll oavsett inkomst - och inte bara mitt i stan med gångavstånd till varenda affär och bussar som går var tionde minut precis dit man vill....

Är politikerna stoppklossar? Absolut!
Oavsett miljöproblemen?
Så vad slutledningen är: Så länge det INTE drabbar ens egna plånbok och möjligheter så är det helt ok att vara miljökämpe?
Senast redigerad av 1 Bannad, redigerad totalt 0 gånger.
av Bannad
#1470601
joel80 skrev:Många har så svårt att ställa om sina vanor och tänka sig att ett annat sätt än det "vanliga" kan funka.
Ja, det är riktigt Joel, jag håller med dig fullt ut men med den obstinata tidsrymden som vissa partier förhåller sig till kommer straffskatter mm att drabba oss alla, även rena elbilsägare.

Partier pratar om ekonomisk utjämning och känner inte folket det rättvisa i det systemet- kommer straffen som ett brev på posten likt:
- Vi ger dig chansen att acklimatisera dig med vår miljöpolitik gällande bonusar mm- Om inte- i nästa skede- vi straffar och i ett senare skede förbjuder!!!- Och detta har ju redan börjat med att olika partiers årsgränser har satts.

Vad vi som medborgare INTE behöver är 7 olika förslag på när de fossila bränslena skall sluta säljas. Vi har hört det förut gällande kärnkraften (då endast 3 alt)- Det borde och skall vara en gemensam uppgörelse mellan alla partier som hålls strikt.
Som det ser ut nu- Lockar partierna väljare med olika kostnadsalternativ såsom/bonusar/ sänkningar av koldioxidskatt/ landsbygdsreducering mm, och det som känns minst i plånboken för väljaren är det mest attraktiva partiet.

Ett exempel i Gbg införde Alliansen trängselskatt med motivationen om att det handlar om miljön. Kostnaderna idag 9-16 0ch 22kr. Om det strikt handlade om miljön skulle man ta en avgift på 100 kr eller rent av 1 000 kr per genomfart- Och självklkart skulle ju färre åka och belastningen på kollektivtrafiken hade skapat kaos.
MAO dom höjer till den bristningsgräns som dom tror folk är villiga att betala oavsett miljöaspekterna och som samtidigt ger en väldigt GOD inkomst till staten.
Senast redigerad av 1 Bannad, redigerad totalt 0 gånger.
#1470603
EPSON skrev:dom höjer till den bristningsgräns som dom tror folk är villiga att betala oavsett miljöaspekterna och som samtidigt ger en väldigt GOD inkomst till staten.
.
.
Helt korrekt EPSON. Det handlar mycket ofta om att säkra inkomster.
#1470607
En del där man kunde spara in en del är på alla subventioner till fossilt drivmedel. Tydligen ligger skattelättnader på fossilt bränsle på totalt 30 miljarder nästa år. Dubbelt upp på vad man lägger på klimatåtgärder. :/
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 70

Kan det vara någon glapp eller något[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]