Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1468781
perhall skrev:@fjohan82, och leverans innan nyår då ju den gränsen förväntas träda i kraft...
Exakt det jag tänkte på. Med nya batteriet är det väl ca 30 000 i bonus
Användarvisningsbild
av Zanders
#1468788
Det är väl dock bara bilar över 700k(?) eller vad nu taket är som drabbas i nyårsskiftet? Bonusen som beräknas på CO2 är väl fortfarande densamma till halvårsskiftet iaf eller har jag missuppfattat något?
Användarvisningsbild
av Phyxius
#1468921
Nu har jag i alla fall fått leveransvecka i "Min Volvo", ca fyra veckor efter beställning. Planerad leverans v.8 så cirka 5 månaders leveranstid om planen håller. Beställt en XC60 T8 R-Design Pro Edition
av perhall
#1469089
Zanders skrev:Det är väl dock bara bilar över 700k(?) eller vad nu taket är som drabbas i nyårsskiftet? Bonusen som beräknas på CO2 är väl fortfarande densamma till halvårsskiftet iaf eller har jag missuppfattat något?
Ja, listpris, det är lätt att hamna där, en T6 ladd snikutrustad börjar ju på 608 med det pålägg många volvohandlare har, En R-Design med dragkrok, luftfjädring o metallic är där
av Stromrider
#1470052
Undra om jag kommer får den nya drivlina ??
eftersom först visa att den ska leverans V.46 nu har den flytta fram till
V.48 istället ..
hoppas nya drivlina.. :-D :-D :-D :-D
av magnik
#1470061
Zanders skrev: tis 19 okt 2021, 15:20 Hatar att vara partypoopern men XC60 byggs väl fortfarande uteslutande i Kina dvs några veckors leveranstid efter byggnation?
Tror att XC60 byggs både i Torslanda och i Chengdu. Jag fick iaf info att min skulle byggas i Torslanda, och dagen efter den uppdaterats till byggd i Min Volvo så fick jag en leveranstid veckan efter.
Användarvisningsbild
av Bäckis
#1470477
Min kollega beställde, för några månader sedan, en Xc60 S-ladd.
Han hoppades på att få det nya batteriet och kontaktade säljaren men enligt honom så skulle alla bilar som var beställda innan produktionen börjat med de nya batterierna/motorerna få den gamla uppsättningen. Han tyckte det kändes lite surt...
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 225

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]