Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1469623
Godkväll, nybliven Volvo xc60 (2015) ägare! Helnöjd hittills. Tänkte dock kolla om någon har konverterat led till helljus, backljus och skyltbelysning?

Finns säkert trådar om detta, men när de kommer till att söka på forum.. så erkänner jag mig totalt värdelös! Så skulle uppskatta om nån har några tips/trix, samt hur man gör med Canbus?

Länka gärna om ni har tips på någon lampa som fungerar!

Mvh Viktor!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1469629
Jag kör backljusen ifrån Vparts som jag länkar till nedan, lyser som tusan när man backar.
https://vparts.se/se/volvo-xc60/xc60-09 ... 10612.html

Sedan skulle jag rekommendera att köpa Volvos original LED-moduler (art.nr 31365548) för skyltbelysningen som har bättre kvalitet och lyser bättre än de andra på marknaden och har samma kostnad. Angående LED-ljuskonvertera helljusen så har jag inga tips.
Bilagor
Volvo LED 31365548.jpeg
Volvo LED 31365548.jpeg (573.41 KiB) Visad 805 gånger
#1469631
hellrazor skrev:Godkväll, nybliven Volvo xc60 (2015) ägare! Helnöjd hittills. Tänkte dock kolla om någon har konverterat led till helljus, backljus och skyltbelysning?

Finns säkert trådar om detta, men när de kommer till att söka på forum.. så erkänner jag mig totalt värdelös! Så skulle uppskatta om nån har några tips/trix, samt hur man gör med Canbus?

Länka gärna om ni har tips på någon lampa som fungerar!

Mvh Viktor!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har gjort mina helljus till led med led strålkastare från diod huset extremt focus 2 eller vad den nu heter. Man köper denna endast och du installerar denna sen kollar du om du får fel kod får du det. Då får du köpa en liten adapter som finns för 200 kr från diod huset också du får plats med allt inne i lamp huset eller vad det nu heter men det är extremt Tait du får ändra vrida vända på kablarna för att få plats. Jag har xc60 2016 och jag var tvungen att köpa extra adapter för att få bort fel koden.

Sen har jag gjort hela inredningen till led utan problem

Skyllt Belysningen är också led den får man inte fel kod från förrens man kopplar in någon fel kods läsare och läser av felkoder.

Backljusen fungerar perfekt utan fel koder var extremt trångt att få in dom finns risk för att tappa dom under installation lyckades tappa en den försvann men fick en till skickad till mig av vparts så jag kunde ersätta den jag tappat. Får väldigt bra ljus som sagt

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#1469633
dannesk skrev:Jag kör backljusen ifrån Vparts som jag länkar till nedan, lyser som tusan när man backar.
https://vparts.se/se/volvo-xc60/xc60-09 ... 10612.html

Sedan skulle jag rekommendera att köpa Volvos original LED-moduler (art.nr 31365548) för skyltbelysningen som har bättre kvalitet och lyser bättre än de andra på marknaden och har samma kostnad. Angående LED-ljuskonvertera helljusen så har jag inga tips.
Tackar ! Då ska jag beställa dessa backljus.. samt åka förbi volvo och kolla om dem har skyltbelysning hemma!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1469634
Catan90 skrev:
hellrazor skrev:Godkväll, nybliven Volvo xc60 (2015) ägare! Helnöjd hittills. Tänkte dock kolla om någon har konverterat led till helljus, backljus och skyltbelysning?

Finns säkert trådar om detta, men när de kommer till att söka på forum.. så erkänner jag mig totalt värdelös! Så skulle uppskatta om nån har några tips/trix, samt hur man gör med Canbus?

Länka gärna om ni har tips på någon lampa som fungerar!

Mvh Viktor!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har gjort mina helljus till led med led strålkastare från diod huset extremt focus 2 eller vad den nu heter. Man köper denna endast och du installerar denna sen kollar du om du får fel kod får du det. Då får du köpa en liten adapter som finns för 200 kr från diod huset också du får plats med allt inne i lamp huset eller vad det nu heter men det är extremt Tait du får ändra vrida vända på kablarna för att få plats. Jag har xc60 2016 och jag var tvungen att köpa extra adapter för att få bort fel koden.

Sen har jag gjort hela inredningen till led utan problem

Skyllt Belysningen är också led den får man inte fel kod från förrens man kopplar in någon fel kods läsare och läser av felkoder.

Backljusen fungerar perfekt utan fel koder var extremt trångt att få in dom finns risk för att tappa dom under installation lyckades tappa en den försvann men fick en till skickad till mig av vparts så jag kunde ersätta den jag tappat. Får väldigt bra ljus som sagt

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Upplever du att de lyser bättre med led än original ?

Kanske får beställa å prova först utan adaptern.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1469636
hellrazor skrev:
Catan90 skrev:
hellrazor skrev:Godkväll, nybliven Volvo xc60 (2015) ägare! Helnöjd hittills. Tänkte dock kolla om någon har konverterat led till helljus, backljus och skyltbelysning?

Finns säkert trådar om detta, men när de kommer till att söka på forum.. så erkänner jag mig totalt värdelös! Så skulle uppskatta om nån har några tips/trix, samt hur man gör med Canbus?

Länka gärna om ni har tips på någon lampa som fungerar!

Mvh Viktor!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har gjort mina helljus till led med led strålkastare från diod huset extremt focus 2 eller vad den nu heter. Man köper denna endast och du installerar denna sen kollar du om du får fel kod får du det. Då får du köpa en liten adapter som finns för 200 kr från diod huset också du får plats med allt inne i lamp huset eller vad det nu heter men det är extremt Tait du får ändra vrida vända på kablarna för att få plats. Jag har xc60 2016 och jag var tvungen att köpa extra adapter för att få bort fel koden.

Sen har jag gjort hela inredningen till led utan problem

Skyllt Belysningen är också led den får man inte fel kod från förrens man kopplar in någon fel kods läsare och läser av felkoder.

Backljusen fungerar perfekt utan fel koder var extremt trångt att få in dom finns risk för att tappa dom under installation lyckades tappa en den försvann men fick en till skickad till mig av vparts så jag kunde ersätta den jag tappat. Får väldigt bra ljus som sagt

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Upplever du att de lyser bättre med led än original ?

Kanske får beställa å prova först utan adaptern.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jaa ooo jaa jag har dessutom en led ramp jag får väldigt mycket syn. Ja det var exakt så jag gjorde beställde utan adapter. Du får mycket för pengarna

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]