Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1434873
Jag skulle iväg på en resa i Julas! Och hade oturen att min generator gick sönder! Det ända som var Öppet under Julhelgen var Biltema. Och Biltema var min enda chans att komma iväg! Så det fick bli biltemas Generator helt enkelt. Generatorn laddade och batteriet tog emot laddning! Det är det viktigaste!
Men eftersom det är en "Eftermarknadsgenerator" reagerar bilens styrsystem att det inte är orginalet som sitter där. Och jag får då: "Låg batteri nivå" i Displayen. Trots att batteriet får laddning. När jag backat ut ur garaget,och rundat kvarteret,så slocknar det i displayen och allt är som normalt igen. Och bilen fungerar som vilken Volvo som helst. Jag kan leva med "Låg Batteri nivå" på morgonen,då jag vet att den slocknar runt hörnet,och att det fungerar.

Så den som säger att Biltemas i n t e Fungerar? Pratar blöja! :-D
#1435086
Biltema HADE båda modellerna av regulator.
Senast jag kollade fanns bara gamla regulatorn.
Sannolikt anledningen till förvirring.

Däremot finns båda generatorerna.

Oavsett var regultor köps, gäller samma premisser. Det framgår vilka tillverkningsdatum den är till.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]