Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1469116
EPSON skrev:
Henkan skrev:Om du är bekymrad över bensinpriset så är det väl bara att köpa elbil, som en miljöpartist sa.
.
.
.
Om en MP representant har sagt detta blir jag mer än orolig, "Väl bara" att köpa en elbil.
Om MP lever i en sådan fantasivärld där dom tror att alla medborgarna har hur mycket pengar som helst, är det ju något som spårat ur i deras hätska miljöpolitik.
.
.
Sök på Karolina Skog
#1469120
Det är väl rätt bra att veta när man planerar underhållet på sin bil. Kommer den att vara "död" redan inom 5 år pga orimlig driftkostnad?
Isåfall är det ingen poäng i att göra några större renoveringar :P
Det är inte omöjligt att vi får en fingervisning redan denna vinter.. :-/
#1469136
Derank skrev:jösses, hur orkar ni ens älta det här med bensinen dag och och dag in, och det är totalt meningslöst att spekulera 10år framåt, ni kan va död då. Tanka och kör el låt bli, så enkelt är det.
Lätt att säga om man bor i stan men ute på landet finns inte mycket annat än att ta bilen. Cykeln då men vintertid i 10cm snö, näääää.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1469165
GLIZ skrev: tor 14 okt 2021, 07:04
Derank skrev:jösses, hur orkar ni ens älta det här med bensinen dag och och dag in, och det är totalt meningslöst att spekulera 10år framåt, ni kan va död då. Tanka och kör el låt bli, så enkelt är det.
Lätt att säga om man bor i stan men ute på landet finns inte mycket annat än att ta bilen. Cykeln då men vintertid i 10cm snö, näääää.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Skulle väl vara att ta riktiga levande hästkrafter. :-)
Häst och vagn funka ju innan automobilen kom. Skämt å sido, håller med det du skrev, bor man på landet är man beroende av bil och liknande fordon. Jag bor i en mindre stad och även där är man väldigt beroende av bil. Ta bara en sån sak som att det är 6 mil till banken nu när sista banken flytta allt i vår stad till huvudorten i vårt län. Det blir mindre och mindre samhällsservice kvar på mindre orter och man blir allt mer beroende av att ha bil om man behöver besöka olika myndigheter, bank osv. De som bor i lite större städer klarar sig lättare utan bil förstås.
/Bo
#1469261
Derank skrev: tor 14 okt 2021, 00:05 jösses, hur orkar ni ens älta det här med bensinen dag och och dag in, och det är totalt meningslöst att spekulera 10år framåt, ni kan va död då. Tanka och kör el låt bli, så enkelt är det.
Hur fick du energi å skriva ett inlägg om hur jobbigt det är att läsa andras inlägg?
#1469273
Likt Bolund, så lever inte heller Greta med följare, som de lär.
https://samnytt.se/avslojar-gretas-akti ... -miljozon/

De är väl bara dem som får fortsätta åka fossildrivna fordon sedan, det är väl bara vi vanliga som ska köra ej bil, och inte flyga.... Klimatet påverkas väl inte av vad Miljöpartister och Greta gör....

Annars så trodde ju jag, att var det nån som skulle respektera milljözonerna, och välkomna dem, så borde de ju vara Greta och MP..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen