Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev: lör 11 sep 2021, 11:38 Däcktrycksövervakningen har spel igen.
Sen har jag insett att det inte finns något att ställa in på stereon, förutom bas och diskant. Tidigare (PRE-GOOGLE) har det gått att ställa in balans, fader och volymkompensation, men det hittar jag inte.
Allt ljud i bilen lägger av med jämna mellanrum, till och med blinkersljudet. Hjälper ibland att starta om bilen.
Idag var min radio helt tyst trots den var påslagen. När jag kört klart och stängde av bilen och sen starta bilen igen så behaga det komma ljud ur radion. Jag kunde byta kanaler och såg i stora displayen det byttes mellan P1, P2, P3 osv men det var helt tyst i radion, allt ljud i radion var helt borta.
/Bo
bem skrev: Idag var min radio helt tyst trots den var påslagen. När jag kört klart och stängde av bilen och sen starta bilen igen så behaga det komma ljud ur radion. Jag kunde byta kanaler och såg i stora displayen det byttes mellan P1, P2, P3 osv men det var helt tyst i radion, allt ljud i radion var helt borta.
/Bo
Även blinkersljudet borta?
mattish skrev: fre 24 sep 2021, 23:39
bem skrev: Idag var min radio helt tyst trots den var påslagen. När jag kört klart och stängde av bilen och sen starta bilen igen så behaga det komma ljud ur radion. Jag kunde byta kanaler och såg i stora displayen det byttes mellan P1, P2, P3 osv men det var helt tyst i radion, allt ljud i radion var helt borta.
/Bo
Även blinkersljudet borta?
Det tänkte jag inte på. Skall försöka kolla blinkersljudet om det händer igen att radion "tystnar".
/Bo
För lite drygt en vecka sen så tystnade allt media i bilen (blåtand, spotify, radio) MEN blinkersljudet blev samtidigt extremt högt. Startade om bilen ett antal ggr och det var föfrst när bilen stått ett par timmar som allt var som vanligt igen.
BildJag hämtade ut en V90cc häromdagen, hann åka någon km innan skärmen blev svart…. Nästa tur lyser båda skärmarna upp i solid färg och sen slocknar huvudskärmen. Lite olika färger gör det spännande, men det händer varje gång jag ska iväg med bilen. Nu är den inlämnad och det känns inte som en mjukvaruuppdatering, då hade jag fått den dagen efter. Inte så kul då det är första Volvon jag köper själv efter ett tiotal tjänstebilar, framförallt inte efter att ha läst denna tråd. Önskar jag fått sensus. Jag hann börja gilla Google Maps, men som många påpekar, det fattas en massa! Bara huvud display o hastighetsmätare/varvtavla, varför ha pelare utan markeringar o siffror? Ger ingen känsla. Volvo on call som var så bra, knappt inga funktioner kvar. Som sagt, kört 5 vändor och 10mil, känslan är besvikelse över systemet jämfört med sensus….Bild
Bilagor
6B1221A6-7285-4BAC-9FA8-86F920F14ADC.jpeg
6B1221A6-7285-4BAC-9FA8-86F920F14ADC.jpeg (1.6 MiB) Visad 733 gånger
9B1FC052-7618-42AB-859C-AB3B7CCE8262.jpeg
9B1FC052-7618-42AB-859C-AB3B7CCE8262.jpeg (1.53 MiB) Visad 733 gånger
811BEEA7-0D3E-4B9A-876A-2570A51308F7.jpeg
811BEEA7-0D3E-4B9A-876A-2570A51308F7.jpeg (1.76 MiB) Visad 733 gånger
Google-systemet verkar funka rätt OK i min V90 T6 Recharge Inscription 2022, men visst har det varit några underligheter.
Volvo släpper ut till kund det man har, men man blir lite bestatestare hur man än vrider och vänder på det. Det är sällan bra att vara bland de första att använda något system innan det blivit utprovat ordentligt.
Hoppas de kan lösa problemet med displayerna i din bil. Volvo har lovat att det skall komma en massa funktionalitet i Volvo Cars appen för Google-baserade Volvobilar fram till årsskiftet, så den väl blir lika funktionsrik som de som har Volvo Sensus infotainmentsystemet kan glädjas åt.

Det står här vilka mjukvaruuppdateringar det finns till V90 Cross Country 2022 early, det kom en den 4 oktober:
https://www.volvocars.com/se/support/so ... ry/2021w22

Finns lista med saker i appen Volvo Cars som skall komma innan årsskiftet på bilar som har Google Android Automotive som din (och min) V90 men jag har inte länk till sidan just nu.

/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18

Något sådant här, kanske? Dom d&a[…]

Nu så har min höger stora lykta givit[…]

Det uppstod ett litet spökfenomen när vi[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, kopp[…]