Moderator: Moderatorer

av Jokr
#1465275
@Micce1980, jo men det ska jag med nöje dela med mig av.

5m Ledson lila glowstrip köpt på Diodhuset. Som drivs av en driver som är kopplad i 12 v uttaget på tunnelkonsolen, baksätet.

Monteringen av glowstripen började vid 12 v uttaget. Därefter drog jag den längs med tunnelkonsolen, det går att gömma glowstripen på sidan av tunnelkonsolen ända fram till instrumentpanelen. Därefter tryckte jag in den i en springa mellan ratten och pedalerna och rundade sidan av instrumentpanelen. Resten av dragningen syns i princip på bilderna.
Bara till att enkelt klämma in glowstripen i springorna på instrumentpanelen från den ena sidan till den andra. Det blev ett snyggt avslut på höger sida (passagerarsidan) av instrumentpanelen för det går att kapa den precis där man vill.

Det går inte att ändra färg.
#1465287
Testkörde dieselvärmaren. Jag hade glömt bort hur snabbt den hjälper till att värma kylvattnet. Gångtiden blev nog 20 minuter innan jag märkte att den stängdes av. Såg lite rök vid uppstart men sen gick ren rent och fint som vanligt men nu på HVO100.
#1465289
Kört värmepanna till och från under senaste dagarna och det funkar lika bra som vanligt även med HVO100. Kört på HVO100 sedan i vintras och det känns bra även fast det kostar en spänn extra per mil.
#1465291
Jokr skrev:@Micce1980, jo men det ska jag med nöje dela med mig av.

5m Ledson lila glowstrip köpt på Diodhuset. Som drivs av en driver som är kopplad i 12 v uttaget på tunnelkonsolen, baksätet.

Monteringen av glowstripen började vid 12 v uttaget. Därefter drog jag den längs med tunnelkonsolen, det går att gömma glowstripen på sidan av tunnelkonsolen ända fram till instrumentpanelen. Därefter tryckte jag in den i en springa mellan ratten och pedalerna och rundade sidan av instrumentpanelen. Resten av dragningen syns i princip på bilderna.
Bara till att enkelt klämma in glowstripen i springorna på instrumentpanelen från den ena sidan till den andra. Det blev ett snyggt avslut på höger sida (passagerarsidan) av instrumentpanelen för det går att kapa den precis där man vill.

Det går inte att ändra färg.
Snyggt, blir nog en sån till mig med Bild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

av Bannad
#1465400
Har kört ett lackskydd på en V40 CC. Tredje Volvon på kort tid- Och resultatet?? strålande :-)
.
Att göra det själv rekommenderar jag verkligen prismässigt sett, tog ifs ca 6 timmar men det är det värt om man är noga.
.
I eftertvättarna senare så sparar du dina slantar iom att det bara är att blåsa av bilen med vatten.
Och sist men inte minst är det underbart att se hur regnet bara flyter bort på glas, huv och tak.
.
Rekommendation: Inom ca 1 månad skall du inte använda ngt avfettningsmedel- vänta gärna till skyddet "bränt" fast ordentligt.
.
Senast redigerad av 2 Bannad, redigerad totalt 0 gång.
#1465447
gubbstrutt skrev:
Jokr skrev:Monterade glowstrip idag 😀
Den naturliga följdfrågan för mig är ju... Blir brudarna impade av sånt idag? :-)
Klart de blir, bättre än striiiipeees på en fååård ju ;-)
.
BHgJx0lCYAE0x79-1.jpg
BHgJx0lCYAE0x79-1.jpg (21.32 KiB) Visad 551 gånger
av Bannad
#1465474
gubbstrutt skrev:
Jokr skrev:Monterade glowstrip idag 😀
Den naturliga följdfrågan för mig är ju... Blir brudarna impade av sånt idag? :-)
.
Kvinnor blir imponerade av intelligens eller har jag fel? ;-)
.
.
#1465484
Ja du jag kan ju inte svara på vad varje enskild individ blir imponerade av det är ju helt omöjligt att veta innan. ;-)
Hur som helst var jag in på Jula idag och köpte 2 dunkar motorolja till min bil.
  • 1
  • 1545
  • 1546
  • 1547
  • 1548
  • 1549
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]