- tor 23 sep 2021, 16:28
#1465382
.
Fråga: Var inte 800 modellen den som var dyrast för Volo att utveckla?
.
.
800serien skrev:Enkelt förklarat, växte upp mest med Volvo. 245, 854 Turbo -94 och V70 -97 och på den vägen är det..
Rent personligen, som man även kan se på mitt namn så ligger 800-serien närmast hjärtat. Använder 850:is som både bruksbilar och entusiastbilar. Jag vet inte om jag kommer köra några andra bilar någonsin? Folk har t.om.(bl.a. vänner och bekanta) frågat och undrat om jag inte ska göra mig av med eller byta till några modernare bilar att köra med. Men varför ska jag göra det om jag är nöjd och intresserad av det jag har? Folk behöver inte lägga sig i det kan jag tycka, men det är väl den svenska jantelagen som talar.
Om jag byter till någon modernare bruksbil är det för säkerheten. Men det är jävligt bekvämt att fortsätta med 850 när man känner dom så pass bra. Känns mest jobbigt att byta till något modernare som med tiden kommer krångla oftare eller att man ska behöva åka in på verkstad för att laga saker eller få stämplar i serviceboken så inte värdet sjunker eller garantier försvinner.
Det jag gillar med 850 är att dom har en fot i dåtid och en fot i nutid(nåja, men en början på det lite modernare Volvo), det mesta är ganska lättmekat, driftsäkra, 850-femmorna är ju icke att förglömma, underbara motorer med gött ljud och jag gillar designen på hela modellserien. Relativt säkra fortfarande för att vara från 1992 även om det självklart inte går att jämföra med V90 2021..
Det är bara tanka och köra i princip. Billigt och bra när man servar och gör det mesta själv. Enda negativa är tyvärr bränsleförbrukningen om man kör mycket stadskörning och som med dagens skitsoppa inte direkt blivit lägre.
.
Fråga: Var inte 800 modellen den som var dyrast för Volo att utveckla?
.
.