- tis 14 sep 2021, 09:47
#1463630
Har vid service rengörning och rengörning av egr kylare även bytt ventilkåps packning då den verkar ha läck olja där ifrån !
Och nu efter ca 750 mil körning har det börjat droppa och bli pölar under bilen !
Jag fick upp i info displayen olje larm att stanna omgåede och fylla på 0.5 liter olja när vi var ute i helgen
Har hissat upp bilen på en en lyft och tagit bort has skyddet och inneskärm på höger sida för att se ordentligt och höger sida är blöt av olja
Verkar vara samma fel som denna tråd viewtopic.php?t=121446
Där mycket stämmer även på min bil samma fel symptom
Och turbo röret under som går vid olje tråget är blött samt hela höger sidan har det droppat ner på fram axel balken presis som andra med verkar har haft samma typ av läcka
då det retur röret som går till olje kylningen är blöt och rinner ner olja ifrån.
I den andra tråden har någon skrivit att på D5 finns ert typfel där packningen på returloppet från turbo läcker. Där finns modifierad packning att köpa
Är det samma på en D4 VEA ?
Och dom packningar tätningar i tråden som är bytta vilka är det någon som har koll på det ?
Har även läst om kamaxel tätning dvs packbox samt vevaxel tätning att dom kan börja läcka !
Är det någom som har koll på vilka packningar och tätningar det är som behövs föt att åtgärda detta ?
Har kamaxel packbox samt vevaxel packbox och kamrem hemma
Är jätte nöjd med bilen annars är går snålt och perfekt vid lång resor m.m
Och nu efter ca 750 mil körning har det börjat droppa och bli pölar under bilen !
Jag fick upp i info displayen olje larm att stanna omgåede och fylla på 0.5 liter olja när vi var ute i helgen
Har hissat upp bilen på en en lyft och tagit bort has skyddet och inneskärm på höger sida för att se ordentligt och höger sida är blöt av olja
Verkar vara samma fel som denna tråd viewtopic.php?t=121446
Där mycket stämmer även på min bil samma fel symptom
Och turbo röret under som går vid olje tråget är blött samt hela höger sidan har det droppat ner på fram axel balken presis som andra med verkar har haft samma typ av läcka
då det retur röret som går till olje kylningen är blöt och rinner ner olja ifrån.
I den andra tråden har någon skrivit att på D5 finns ert typfel där packningen på returloppet från turbo läcker. Där finns modifierad packning att köpa
Är det samma på en D4 VEA ?
Och dom packningar tätningar i tråden som är bytta vilka är det någon som har koll på det ?
Har även läst om kamaxel tätning dvs packbox samt vevaxel tätning att dom kan börja läcka !
Är det någom som har koll på vilka packningar och tätningar det är som behövs föt att åtgärda detta ?
Har kamaxel packbox samt vevaxel packbox och kamrem hemma
Är jätte nöjd med bilen annars är går snålt och perfekt vid lång resor m.m