Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pv-johnson
#1465076
När jag låser bilen låser sig inte bakluckan och blinkerserna blinkar inte. Alla dörrlåsen låser sig. Öpnnar jag bakluckan går larmet.
När jag låser upp blinkar blinkerserna och all låser upp sig.
Är det byte av låskista som gäller?
V70 2010 utan elbaklucka.
Senast redigerad av 1 pv-johnson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1465096
@pv-johnson, Hade sökt vidare inriktat på jordkabeln för bakluckan, tydligen inte ovanligt att den byglas för att åtgärda detta eller liknande fel i alla fall.

Låskista tror jag aldrig jag läst någon här byta, jordfel och trasigt kablage som vikt sönder sig mellan luckan och karossen däremot
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1465098
Jag hade specifikt kabeln till låset trasig förra året, den var uppskavd. Lite filttejp fick fixa det tillfälligt, ska väl klippa och löda ihop det ordentligt vid tillfälle.

Betedde sig ungefär som du beskriver. Fungerade dock sporadiskt (tills kabeln nuddade karossen, antar jag).
Användarvisningsbild
av StefanN
#1465131
Testa att bara dra en fulkabel från högra delen av rutvärmen till jord på bilen så ser du om det är det felet.
av pv-johnson
#1466515
Hej. Problemet är löst.
Jag testade med separat jordkabel men det hjälpte inte. Så jag köpte ett begagnat lås och monterade. Nu fungerar det igen.
Tack för alla svar.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1466520
Det gjorde min också, en stund (helt nytt lås). Men vi hoppas förstås att det löst sig permanent för dig nu

Alltid bra med återkoppling.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1466543
Jag kunde knappt öppna min lucka utifrån. Det visade sig vara själva knappen i luckan som inte fungerade längre. Men jag har ett begagnat lås över nu, för jag satte in ett nytt sådant också.

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]

Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 fö[…]