Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1465072
Ska beställa en Xc90 T8 R-design Pro när som helst. Enda tillvalet i princip som man kan addera är 22" fälgar och det gör jag givetvis så den blir fin.
Men läser lite om att bränslevärmare inte ingår på nån sida på nätet. Istället så ingår någon elektrisk värmare. Kan den gå på batteri när bilen inte är inkopplad? Antar att den går via laddsladden om bilen är på laddning.
Mina nuvarande V90 T8 2020 jag äger har bränslevärmare som standard, sen har jag inte riktigt koll när den används eller inte eller om bilen väljer själv om den behövs.

Är det något annat jag inte får glömma att välja till?

/S








Senast redigerad av 1 SundanceKid, redigerad totalt 0 gånger.
av Xanthopteryx
#1465074
Vet inte vad som ingår men några saker jag gillar på vår V90 är:
HUD
360-kamera
Automagiskt insynsskydd
Parkeringssensorer runtom
BLIS (självklart!)
Plastmatta bak
Plastmattor inne
Domkraft (fick handlaren att bjussa på en sådan - hål i huvudet att inte ha en enkel vev med sig om något händer - har även lagt in lämplig hylsa samt skaft)
Solglasögonhållare (kan lätt eftermonteras men skönt att det bara var klart när jag hämtade bilen - ersätter grabbhandtaget ovanför dörren)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1465082
Stänkskydd fram och bak, bilen blir kanske inte så värst mycket mindre smutsig men man räddar den från grus och sten som far upp från däcken.
Sen gillar jag lastskyddsgaller (som kan fällas upp i taket) bättre än nätet (som måste plockas bort), dock osäker på vilken modell som sitter i denna bilen.

Annars har Pro som sagt typ allt som standard... :-)
av SundanceKid
#1465083
Ja stänkskydd fram tänker jag välja.
Sätet kommer aldrig fällas så det är lugnt.
Jag åker bara själv i bilen och väljer släp om det är stora saker som ska köras. Så jag väljer inte metallgallret.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Its1more
#1465085
Jag valde till skyddsplåt under motorn. Det är en tjock aluminiumplåt som skyddar motor och växellåda istället för det där pappjoxet som sitter orginal. Jag hade det på min förra XC70 också.

I övrigt finns nästan inget att välja till, allt ingår ju…

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Danzi
#1465196
Jag är sugen på att byta upp mig från XC90 D5 First Edition till T8 Recharge R-design Pro Edition med nya drivlinan. Beställer man nu lär det bli leverans efter årsskiftet och då ryker ju supermiljöbilspremien vad jag förstår (även om det formella riksdagsbeslutet inte är fattat ännu). Det är väl inte hela världen. Men varför finns bara den svarta inredningen tillgänglig? Och vad var anledningen till att de tog bort växelväljaren i kristall från Orrefors? Känns ju mer Lars Norén än Bruno Mathsson. En missräkning från Volvos sida.
Användarvisningsbild
av Its1more
#1465274
Kristall har väl aldrig funnits till R-Design, bara Inscription?

Om du bygger en vanlig R-Design och inte Pro kan du få Blond-inredning med nappaläder. Då kan du också välja några andra färger samt de otroligt snygga 22”-fälgarna ”6-Double Spoke Matt Tech Black Diamond Cut” som inte finns till Pro.

Volvo har tagit bort väldigt många valmöjligheter på MY21 och framåt. Man har också på MY22 tagit bort Drive Mode-väljaren bakom startvredet. Du får ingen badnyckel längre och sen är det kylda handskfacket borta.

Man kan inte få nubuktaket eller läderklädda solskydd och handtag. Kolfiberinläggen är också borta.

Däremot får du en starkare elmotor och bättre kapacitet i batteriet.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1465277
Its1more skrev: ons 22 sep 2021, 23:00 Kristall har väl aldrig funnits till R-Design, bara Inscription?
/Fredrik
Jodå, spana in dessa exempelvis...
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 1-15268324
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 5-15730835

Den verkar ha försvunnit runt MY20 för R-design?
Användarvisningsbild
av Its1more
#1465281
Ah, där ser man. Jag har läderklädd på min. Hade varit trevligt, tror jag, med kristall som är belyst underifrån. Inte ett jätteproblem och man kan inte få allt:-)…
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]