Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1464271
lennarte,
Så bra lösning det blev.
Du skriver väl några rader här sen när du fått bilen? Alltid kul höra om andra bilar (än bara Volvo).
/Bo
Användarvisningsbild
av lennarte
#1464276
bem skrev:lennarte,
Så bra lösning det blev.
Du skriver väl några rader här sen när du fått bilen? Alltid kul höra om andra bilar (än bara Volvo).
/Bo
Joo, det blir det nog. Om det är Ok. Ibland är det några som klagar när man skriver om andra bilar på ett Volvoforum
Nu är det ju frugans bil så jag lär inte köra den särskillt myket, men några turer blir det nog.... :-D
Användarvisningsbild
av bem
#1464277
Du kan ju göra en jämförelse i stora drag mellan din 745:a och Subarun.
Lite plus och minus på bägge. Det har nog ingen emot.
/Bo
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1464292
lennarte skrev:Ibland är det några som klagar när man skriver om andra bilar på ett Volvoforum
Nu är det ju frugans bil så jag lär inte köra den särskillt myket, men några turer blir det nog.... :-D
Det måste väl vara helt okay att starta en garagetråd om den bilen!
Är det någon som inte vill läsa om den så är det väl bara att låta bli att läsa tråden? Det finns flera trådar om andra bilmärken. Lövet har en tråd om en Ådi. :-D Jag har startat en tråd om Legobilar. :-) Jag har inte hört något negativt om det.
av Lövet
#1464309
Det stör inget med garagetrådar om andra märken. Det är ju bilintresset som är det viktiga. Precis som du säger är det bara att inte läsa om man inte är intresserad.
av JEriksson
#1464388
Man läser de trådar som är intressanta, sedan markerar man alla trådar som lästa och man slipper se den ointressanta tråden som oläst...
Användarvisningsbild
av lennarte
#1465022
Säljaren ringde idag igen, dragkroken restnoterad.... :mad: Men, bilen är på rekonditionering och vi kan hämta den redan på lördag :-D :-D När kroken kommer så hämtar han bilen hos oss och lämnar en lånebil. Han lägger även då på vinterdäcken (första dubbfria någonsin) och behåller sommardäcken för vinterförvaring (gratis första året). Så då blir det kanske lagom till våren med första service och lägga på sommardäck (han hämtar bilen hos oss då också) . Vad ska då jag göra??? :nerd:
Han bor en ½ mil från oss och det är 4 mil till Subaru i Falkenberg
Dock ingen riktigt bra vecka att sälja fondandelar.... :devil:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1465033
@lennarte, Hehe såg med över mina slantar på avanza, det har varit en dålig vecka för uttag ja, lite bättre att sätta in nu ;-)

Det var en snäll säljare, kul att de engagerar sig. Subaru är ett alternativ till Volvo annars tycker jag. De verkar ha tagit över att sälja säkerhet i reklamen medans Volvo nu inriktar sig mer på image :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]