Moderator: Moderatorer

#1464224
fjohan82 skrev: fre 17 sep 2021, 17:56 Tankat och torkat av framstolarna med Meguiars Gold Class Rich Leather.
Har även insett att med "vanliga" bromsbelägg blir man avslöjad när det är dags att tvätta bilen... :-/ :-)
Haha är det så illa? :) Tur man skaffade sig grå fälgar nu då ;-) Fast vanliga Ate upplevde jag inte dammade så speciellt
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1464228
CRC Carb & EGR cleaner rengöring efter LMM och i spjällhuset samt airsensor clean på LMM. Fint som smör går motorn nu. :-D
Rekommenderas om ni inte gjort det tidigare. Finns väl en version för diesel med.
#1464232
KalleJ skrev:CRC Carb & EGR cleaner rengöring efter LMM och i spjällhuset samt airsensor clean på LMM. Fint som smör går motorn nu. :-D
Rekommenderas om ni inte gjort det tidigare. Finns väl en version för diesel med.
Vad hade du för problem sen innan? Med tanke på att du märker skillnad. Min har ju gått ~32k mil nu, så vem vet hur den ser ut :oops:
#1464233
Spjälhuset var smutsigt. Något felkod på den med sen innan osäker om den har med hottade mjukvaran, smutsen eller att den behöver bytas snart. 15.000mil
Felkoden inte kommit tillbaka ännu iaf. Är väl mest vid när man gasar på från fri-rull i fart den varit lite hård ibland tidigare. Men upplevs mjukare nu iaf.

Hoppas de andra sensorerna vid ICn blev rengjorda lite med. Körde in slangen efter LMM med motorn igång med ca 2000varv.
Sen rengjorde jag manuellt vid spjälhuset, all smuts var inte borta tyvärr.
Senast redigerad av 2 KalleJ, redigerad totalt 0 gång.
#1464234
KalleJ skrev:Spjälhuset var smutsigt. Något felkod på den med sen innan osäker om den har med hottade mjukvaran, smutsen eller att den behöver bytas snart.
Felkoden inte kommit tillbaka ännu iaf. Är väl mest vid när man gasar på från fri-rull i fart den varit lite hård ibland tidigare. Men upplevs mjukare nu iaf.
Ah, ja, är det felkoder så bör man ju ta en djupare titt på det :nerd: Har inga felkoder (på den) med annan mjukvara, så din kanske mår lite bättre nu efter lite kärlek :-D
#1464244
fjohan82 skrev:Har även insett att med "vanliga" bromsbelägg blir man avslöjad när det är dags att tvätta bilen...
Jag har stoppat i ATE ceramiska belägg när jag bytte bromseriet fram får man se om det blir renare nu.
#1464263
Micce1980 skrev: fre 17 sep 2021, 18:07
fjohan82 skrev: fre 17 sep 2021, 17:56 Tankat och torkat av framstolarna med Meguiars Gold Class Rich Leather.
Har även insett att med "vanliga" bromsbelägg blir man avslöjad när det är dags att tvätta bilen... :-/ :-)
Haha är det så illa? :) Tur man skaffade sig grå fälgar nu då ;-) Fast vanliga Ate upplevde jag inte dammade så speciellt
Det har blivit några mil de senaste veckorna samt mycket start och stopp vilket blir mer bromsande än bara ren landsväg...
Men aldrig fel att tvätta ju ;-)
gubbstrutt skrev:
fjohan82 skrev:Har även insett att med "vanliga" bromsbelägg blir man avslöjad när det är dags att tvätta bilen...
Jag har stoppat i ATE ceramiska belägg när jag bytte bromseriet fram får man se om det blir renare nu.
Jag hade dom innan, dammar noll.👍
#1464348
gubbstrutt skrev: lör 18 sep 2021, 09:47
fjohan82 skrev:Jag hade dom innan, dammar noll.
Tack för svar. Hur tyckte du att de var i övrigt?
De blev lite mjuka med tiden, efter 7000 mil var de slut. Skivorna blir inte lika 'blanka' som med andra belägg, men de fungerade. Största fördelen var att de inte dammade något.
Finns de som säger att skivorna förstörs, men det var inget jag upplevde.
Nu sitter det skivor och belägg från Brembo Xtra på min bil.
  • 1
  • 1543
  • 1544
  • 1545
  • 1546
  • 1547
  • 1845
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]