Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1464119
Framtida familjediskussion? :-D ;-)

#1464122
Den videon var riktigt kul, skulle lika väl kunna gällt en Volvo ren elbil. 🔋🚘
Räckviddångest… bara lite bagage med… värme i bilen… ladda mobilen… ”Den här bilen [Tesla] kan allt”. ”Har vi köpt en bil för en miljon och den kan inte…”.
Den ljusnande framtid är vår… med elbilar och räckviddsångest och laddststationer som inte funkar här och där - läste i senaste numret av Vi bilägare hur illa det kan vara, Teslas egna laddstationer funkar kanske bättre där de finns. När en normal elbil går ledigt 100 mil kanske det kan kännas tryggare för då kanske man kommer hyfsat långt även på vintern. Känns tryggare med laddhybrid än så länge, man kan oftast köra på el i hembygden och det är nog huvuddelen av körningen för många och kör man längre kör man på E10 (i mitt fall med min V90 T6 Recharge 2022).
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1464213
Tack för tidigare svar om laddning, priser etc., på frågorna jag hade.
Jag har inte gått vidare med saken, då jag inte kommer byta garage mot plats med laddning utomhus.
#1464230
fjohan82 skrev:Jag har inte gått vidare med saken, då jag inte kommer byta garage mot plats med laddning utomhus.
Det kommer till garaget också framöver. Oundviklig utveckling. Snart kommer lagstiftning.
#1464236
Ja med tanke på att hälften av bilarna som säljs nu är laddbara och ca 25% är enbart eldrivna (ökning med ca 125% sen förra året! Mer än dubbelt alltså) så kommer det. Inga bostadsrättsföreningar eller hyresvärdar kommer kunna blunda för behovet. Blir lika självklart som internet. :)
#1464272
Njae, så enkelt är det inte, sitter själv med i styrelsen i en bostadsrättsförenig och jag har ingen elbil och lär aldrig skaffa en heller. Men vi pratade om att vi skulle försöka få till några laddplatser som man fick betala för då man laddar. Men då vi hade fått in lite priser bara på stationerna med montage och dra in kraftigare ledning och säkra upp var kostnaden helt uppåt väggarna. Finns 1000 saker som kommer gå före de nästa 5-10 åren här. Bla ska balkonerna byggas ut och glasas in, alla dörrar ska byta och stammbyte på lilla toan och det kommer ta många år innan det är klart. och allr det är mer värt för merparten än att kunna ladda en elbil, här finns 1 tesla och 3hybrider på alla lägenheter. Här finns inte ens motorvärmarplatser el parkeringar åt alla. Inet ens nyproduktionen inne i Sundsvalls hamn har laddplatser, det fins inte ens parkeringar, man står ut efter vägen på små fickor
#1464275
Derank,
Ni är inte oroliga för att folk kanske flyttar ifrån bostäder om allt fler skaffar elbil och de inte kan ladda dem invid där man bor? Tycks som vi går mot ett elbilssamhälle så…
Synd det verkar som det kan bli dyrt med laddmöjlighet för elbilar i en del bostadsrättsföreningar.
/Bo
  • 1
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 380

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]