Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1459911
westerbajs skrev:Fattar allt som här diskuterats men har likväl en fråga - varför ska man hålla på och fjaska med reläer och elände? Är det inte bara att dra en kabel som går från + till säkring till strömbrytare till + på kompressorn och sen jorda skiten ur den?
Du märker det när du har tutat några gånger.... :-(
av JagRullar245
#1463850
Koppla den separata knappens + till säkring. Sedan kopplar du en sladd med strömtjuv på tutans minus och på knappens minus en sladd. Koppla dessa två sladdar till en trepolig konstant knapp. Den ena till normalt stäng och den andra till normalt öppen. En sladd från Common på den trepoliga knappen till reläets + på styrsidan och jorda reläets -. Då kan du med den trepoliga knappen byta mellan att använda kompressortutan på separat knapp eller på ratten. Ska du ha kvar den ursprungliga tutan? Om inte så är det lättast att koppla styrsidan av reläet på tutans sladdar i fram alternativt koppla kompressorn rakt på original tut sladdarna beroende på om sladdarna och säkring klarar din kompressor
Användarvisningsbild
av maccus
#1465798
westerbajs skrev:Fattar allt som här diskuterats men har likväl en fråga - varför ska man hålla på och fjaska med reläer och elände? Är det inte bara att dra en kabel som går från + till säkring till strömbrytare till + på kompressorn och sen jorda skiten ur den?
Att ha rätt kunskaper & rätt material det Prio 1 oavsett svagström/starkström

Skickat från min S52 via Tapatalk

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]