Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag Köpte ett Nytt Global Batteri på 74Ah CAA 650* Till min Volvo i Januari 2021* När jag idag startade för en resa på 3 mil. Så var det inga Problems att få igång den.

Det blev ett kort stopp! (i och urlastning i princip) vid ankomst.Och jag stängde av bilen.

När det var färdigt lastat! Och jag vred på nyckeln blev det bara ett klickande i Startmotorn. Jag fick ta till med starthjälp,för att ta mig hem. Kan tilläggas att Bilen körs dagligen,och minsta sträckan är 3 Mil T&R

Jag plockade ur batteriet vid Hemkomsten,noterade att det lilla "Gröna Ögat" visade ingenting?
Tog hem batteriet satte det på Laddning! Och Laddaren visade på 13,6 V när det var Fulladdat.

DS: Generatorn Bytt NY Dec 2020* Och är kontrollmätt med Ok! i Laddnings förfarande när nya batteriet är monterat.
Har svårt att tänka mig! -Att den drar tjyvström någonstans?? (Sannolikt skulle inte batteriet klara av tjyv strömmar i 8 månader?) Det skulle kommit tidigare isf.........

-Vad kan ha hänt med Batteriet?
-Borde inte ett Startbatteri kunna hålla längre?
- Säljaren lämnar 2- års garanti från säljdatum. Har man rätt att kräva ett Nytt Batteri av Säljaren?
Det kan bli avbrott och glappkontakt inne i batterier om någon blybrygga går av. Tro mig, jag har råkat ut för det :P

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]