Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1456759
Volvo var säkert i valet att släppa Android med färre funktioner som sedan uppdateras, jämfört med att fortsätta ytterligare ett modellår med Sensus. Troligtvis redan anpassat 2022 så mycket att man var tvungen att köra Android med de funktioner som var klara.
Bilen är ju för transport och där fungerar den alldeles utmärkt, hade varit värre om man inte kunnat få dragkrok. ;-)
#1456772
Intressant, Volvo Cars operativsystem i kommande nya generationen helt elektriska Volvobilar. Fast det står att det är ett paraply-operativsystem som t.ex. Android Automotive kommer hamna under.
/Bo
#1456828
Det är ju hela bilens styrning av elektronik som avses och ska hanteras, med API mot t.ex. Android. Och elbilar har ju helt andra motorstyrningar, så den kommer nog inte i bilar med bensin/diesel.
#1457283
Det är intressant att se hur folk kämpar med Volvos Google Android Automotive system i sina 2022:or.
Här en norrman som låter ganska missnöjd i de Youtube-videos han gjort för att visa bristerna i systemet på en V90 Cross Country 2022:a han testkör, lite nöjdare i andra videon:
https://www.youtube.com/watch?v=mJMSfJ54M4g
https://www.youtube.com/watch?v=rcqI7ybat-Y
Så otroligt rörigt i Volvos nya Google Android Automotive system tycker jag, förutom att en hel del inte funkar. Volvo har väl testare och referensgrupper som får prova deras system innan de släpper ut det till oss kunder?
Om de har det, vilket jag förutsätter, är det så svårt att fatta hur det kan vara så många knasigheter, som visas i videon.
Är det nån som tycker nya Volvos Google Android Automotive system funkar bra, logiskt, och inte har de konstigheter som visas i videon? Tur jag sett några såna här video nu så jag är förbered med min Volvo 2022:a med Volvos Google Android Automotive system. Besparar mig en massa tid att sitta och försöka lista ut om man gör fel för att saker inte funkar.
Bara hoppas det kommer uppdateringar allteftersom under hösten, via OTA (Over The Air) om OTA nu funkar annars blir det väl besöka min Volvohandlare titt som tätt för att få uppdateringar om/när de kommer.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1457430
Jag förstår det som att du har tänkt beställa en 2022? Kolla noga hur mjukvaran är i bilen och försök gärna låna en ett par dagar innan beställning. Jag, som beställt en -21 men fick en -22, funderar på att se över möjligheten att backa köpet pga den urusla mjukvaran och obefintliga responsen på problemet från Volvo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]