Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1453026
Hämtade en XC60 MY22 idag. ”Saknar” några inställningar (jämfört med tidigare bil), kan bero på att de tagits bort eller oxå hittar jag dem inte helt enkelt…

1) Internetdelning. Enligt säljaren är det 4 års fri surf ihop med Google infotainmentsystem. Hittar ingenstans att dela wifi i bilen…(bara att bilen själv kan koppla upp sig mot nåt wifi)
2) ”Displayprofil”, tidigare kunde man välja olika sportig/elegant mfl. Hittar inga sådana justeringar alls.
3) Parkeringsläge luftfjädring för i/urstigning. Hittar inget om det, endast sänkning via knapp bak vid bakluckan.
4) Förarprestation med förbrukning mm senaste 1/10/100km. Finns bara TM och TA i vanliga trippen.

Nån som vet nåt? :)
Användarvisningsbild
av Pellix
#1456424
boeder skrev: tis 06 jul 2021, 21:27 Intressant, internetdelning, finns det SIM-korts hållare i bilen för övrigt?
Inte på samma ställe som tidigare XC60 (dvs före MY22).
Dock måste det finnas nåt kort någonstans då det går att använda Google även utan telefon i bilen.
Användarvisningsbild
av bem
#1456480
Såg en Youtube video där en kille bytte SIM-kort i sin Volvo MY22. Det satt under bagagerumsgolvet till vänster och hållaren för SIM-kortet liknande lite ett USB minne. I videon påstod killen att hans SIM-kort inte funka som det skulle som bilen var levererad med så det var därför han fick sätta i ett nytt SIM-kort.
SIM-kortet satt väl i handskfacket förr?
/Bo
Användarvisningsbild
av Pellix
#1456481
bem skrev: fre 30 jul 2021, 11:17 Såg en Youtube video där en kille bytte SIM-kort i sin Volvo MY22. Det satt under bagagerumsgolvet till vänster och hållaren för SIM-kortet liknande lite ett USB minne. I videon påstod killen att hans SIM-kort inte funka som det skulle som bilen var levererad med så det var därför han fick sätta i ett nytt SIM-kort.
SIM-kortet satt väl i handskfacket förr?
/Bo
Ja det har suttit på olika ställen. I XC60 MY20 satt den nere vid fötterna på passagerarsidan och i en tidigare V90 jag hade satt den bak under bagagerumsgolvet.
Ska kika igen.
av DennisE
#1456858
Pellix skrev: fre 30 jul 2021, 11:27
bem skrev: fre 30 jul 2021, 11:17 Såg en Youtube video där en kille bytte SIM-kort i sin Volvo MY22. Det satt under bagagerumsgolvet till vänster och hållaren för SIM-kortet liknande lite ett USB minne. I videon påstod killen att hans SIM-kort inte funka som det skulle som bilen var levererad med så det var därför han fick sätta i ett nytt SIM-kort.
SIM-kortet satt väl i handskfacket förr?
/Bo
Ja det har suttit på olika ställen. I XC60 MY20 satt den nere vid fötterna på passagerarsidan och i en tidigare V90 jag hade satt den bak under bagagerumsgolvet.
Ska kika igen.
Hittade du den? Eller finns det ingen plats för eget SIM?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1456865
Lucka för eget SIM verkar sitta i takkonsollen...
Screenshot_20210802-123439_Volvo Manual.jpg
Screenshot_20210802-123439_Volvo Manual.jpg (101.07 KiB) Visad 1733 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1456866
Och såhär säger manualen om internet i 4 år:
Screenshot_20210802-123730_Volvo Manual.jpg
Screenshot_20210802-123730_Volvo Manual.jpg (89.99 KiB) Visad 1732 gånger
av DennisE
#1456876
Jaha där ser man!? I taket! Det var nytt :-) Tackar för infon.. men å andra sidan innebär ju inte det att man får en WIFI hotspot antar jag........
av boeder
#1456888
troligen inte, den förstår jag inte varför de plockar bort, de måste ju gjort en tankevurpa, vad spelar det för roll om bilen är uppkopplad om du inte kan ansluta t ex. din dator, padda. Använder denna funktion dagligen i min 2019, på måndag hämtar jag min 2022. Men man vänjer sig nog som allt annat, men får känslan av att bilen smartare men inte för användaren. Men lär väl komma med i Teknikpaketet framöver Hotspot :-) Likså att man fortsätter envisas med bred locköppning i bagagerums golvet, blir svårt att lägga i Laddkabel om du har hundbur/galler monterat. Borde varit en 60/40 öppning i golvet.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]