Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1456223
Har problem att hitta lampor till askkopp fram och till tunnelkonsolen där knapparna för stolsvärmen sitter,samt askkoppen bak.Kan vara 2 lampor bak vet ej,finns inga bara kablarna.Lampan är en integralhållare,lampan fastlödd i hållaren.Tacksam för tipps var man van kan hitta dessa eller bara hållare som man kan byta glödlampor i.Färgen är blå på lampan.Vet ej vad man ska göra,pratade med bilia men dom hade svårt att hitta nått.Har nån erfarenhet att göra om dom lampora eller nått.
Tacksam för svar.
Mvh Samuel
#1456239
Ska finnas på Volvo men det är inte alltid personalen är så kunnig på äldre modeller. Om du söker upp katalogerna på GCP.se kan du få fram rätt artikelnummer och be Bilia ta hem dessa åt dig, då brukar det vara enklare.
#1456240
Just till typ 740/760-940/960 är det svårt att ta fram lampor om jag inte minns helt fel. Det är inte markerat speciellt bra vilken som sitter var, utan det är något man måste veta mer eller mindre innan.
Jag brukade beställa typ 2-3 av varje, se till att de kom märkta med nummer, och sen köpa fler av de man behövde.
#1456252
När jag bytte på min 745-a för några år sedan satt jag i "vanliga" W lampor som löddes i dom gamla "fästena"
Typ sådana här
https://www.trodo.se/glodlampa-innerbel ... PsQAvD_BwE
Bytte alla lampor, även varnings, knappbelysning m.m. Även belysningen i hastighetsmätaren, dom är dock av större storlek
#1456303
bönan skrev: ons 28 jul 2021, 21:02 Ska finnas på Volvo men det är inte alltid personalen är så kunnig på äldre modeller. Om du söker upp katalogerna på GCP.se kan du få fram rätt artikelnummer och be Bilia ta hem dessa åt dig, då brukar det vara enklare.
tack för hjälp!Ska kolla upp det.
mvh samuel
#1456304
TommyP86 skrev: ons 28 jul 2021, 21:41 Just till typ 740/760-940/960 är det svårt att ta fram lampor om jag inte minns helt fel. Det är inte markerat speciellt bra vilken som sitter var, utan det är något man måste veta mer eller mindre innan.
Jag brukade beställa typ 2-3 av varje, se till att de kom märkta med nummer, och sen köpa fler av de man behövde.
tack för hjälp!
Ska kolla upp det!
Mvh Samuel
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]