Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1456154
Trevlig bil det där, hoppas på en likadan när det blir dags att byta bil.

Bilkamerans placering, hur mycket syns den från förarsätet när man kör?
#1456241
Enig i det. :D Jeg kan varmt anbefale XC60 T8, men det skal sies at jeg ikke har testet de andre motorene som fås til denne generasjonen. T8-en er riktig for mitt bruk. :)

Angående dashcam-en, så ser jeg den ikke i det hele tatt fra førersetet. Isåfall må jeg bøye meg/dukke ned, så ryggespeilet dekker ypperlig. Var lett å dra strøm og!
#1468941
På tide med en ny oppdatering. :)
Bilia.jpg
Bilia.jpg (485.42 KiB) Visad 2557 gånger
Sixten ruller og går, uten problemer. Har nylig rundet ca. 700 mil siden jeg hentet bilen i slutten av mai. De lange turene er nok tatt for i år, så nå blir det antageligvis kortere turer resten av året. Er fortsatt veldig tilfreds med massasjefunksjonen i stolene, og ikke minst ventilasjonen på de varmeste månedene. Det totalte, gjennomsnittlige forbruket har gått ned fra 6.9 l/100 km til 6.7 l/100 km, og jeg kjører i all hovedsak kun på strøm/"Pure" i hverdagen med lading hver dag.

Som tidligere nevnt, så hadde jeg et problem med panoramataket der solgardinen/persiennen ikke responderte. Feilen lå visstnok ikke i motoren likevel, men noe krøll med kalibreringen som var gjort på et tidspunkt. PST-en koblet fra motoren i en periode og dette, sammen med ny kalibrering, løste problemet. Ble samtidig fortalt at man bør ikke "stresse" enheten da knappen til solgardinen, takvinduet osv. nettopp har ulike funksjoner og bør få litt tid mellom de ulike innstillingene man kan gjøre. Uansett, den har fungert helt fint siden. :)

Snart er det på tide å finne frem vinterdekkene, men jeg tviholder enn så lenge på sommerdekkene da vinterfelgene er nokså kjedelig og små. Kanskje jeg må se på mulighetene for å kjøpe meg noen nye felger når vinterdekkene jeg har i dag er utslitt (om noen år).

Tja, og ellers så har jeg nylig fått på plass en del av tilbehøret til bilen som jeg ønsket meg:

Mobiltelefonholder tilpasset XC60 (jeg bruker vanlig USB-ledning pga. Android Auto):
Mobiltelefonholder.jpg
Mobiltelefonholder.jpg (611.04 KiB) Visad 2557 gånger
Solbrilleholdere på begge sider foran:
Solbrilleholder.jpg
Solbrilleholder.jpg (371.61 KiB) Visad 2557 gånger
Nakkeputer til stolene foran:
Nakkeputer.jpg
Nakkeputer.jpg (1.59 MiB) Visad 2557 gånger
Beskyttelsesgrind til bagasjerom:
Beskyttelsesgrind.jpg
Beskyttelsesgrind.jpg (417.1 KiB) Visad 2557 gånger
Beskyttelsesmatte til bagasjerom:
Beskyttelsesmatte.jpg
Beskyttelsesmatte.jpg (726.79 KiB) Visad 2557 gånger
Avfallsboks til passasjersiden (slik at min kjære samboer kanskje kan rote litt mindre!):
Avfallsboks.jpg
Avfallsboks.jpg (690.24 KiB) Visad 2557 gånger
Tilbehøret jeg har vist til over er beskrevet med ev. nettsidelenke og VO-referanse på Volvo-produktene.

Ha en fortsatt fin høst, folkens!
#1469268
Snyggt! Så mycket som denna rullat hittils rullade väl inte xc70’n på flera år? :)

Du får väl kika på nya vinterfälgar? Det går väl att sälja de du har om det skulle va så?
#1472339
Det har du helt rett i. Nå nærmer det seg vel fort det som ville tilsvart 2 års kjøring med XC70-en. :)

En konsekvens av at jeg bruker denne Volvo-en mer er at jeg nå opplever ting jeg sjeldent har opplevd tidligere:

Feil på frontlyssystemet med ujevne mellomrom. Virker som det begrenser seg til når det er mørkt ute og med autofunksjonen påslått. Feilen fører til at kurvefunksjonen ikke vil fungere og at automatisk nedblending av fjernlys for motgående trafikk ikke fungerer. Sist gang feilen dukket opp så forsvant den igjen etter 5 minutter. Kurvelysene og automatisk nedblending begynte å fungere igjen, uten innblanding fra meg. Merkelig! Time for sjekk av dette er bestilt.
Frontlyssystem.jpg
Frontlyssystem.jpg (350.07 KiB) Visad 2413 gånger
Ikke fullt så komplisert å finne problemet her. Dekkverkstedet rettet heldigvis feilen på kort tid med god, gammeldags plugging. Virker som lufttrykket holder seg som det skal. :)
Dekkproblem.jpg
Dekkproblem.jpg (564.84 KiB) Visad 2413 gånger
Når det gjelder nye vinterfelger, så har jeg vurdert å kjøpe et nytt sett med 20" sommerfelger og bruke de 19" sommerfelgene jeg har nå til nye vinterdekk. Vinterfelgene og dekkene jeg har nå er gode for en del år til, så jeg er litt usikker på veien videre. Må også finne noen korrekte 20" Volvo-sommerfelger som passer til bilen, men de er nok lettere å oppdrive i Sverige enn her i Norge. Kanskje Bildelsbasen har noe som vil passe og se "rett" ut?

Ja, og så har jeg for første gang oppdatert kartbasen i bilen via Sensus med data-SIM installert. Gikk ganske så smertefritt, og veldig lett med automatisk oppdatering påslått. :D
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
#1475050
På fredag tok jeg en velfortjent tur til det glade Sverige og hentet 4 stk. "nye" sommerfelger og -dekk til Sixten.
20-8-spoke-255-45-1.jpg
20-8-spoke-255-45-1.jpg (587.86 KiB) Visad 2302 gånger
20-8-spoke-255-45-2.png
20-8-spoke-255-45-2.png (761.79 KiB) Visad 2302 gånger
Jeg er svært fornøyd med kjøpet, så nå gleder jeg meg til å legge om til det nye settet i 2022. Planen er fortsatt å bruke 19" sommerfelgene jeg har, men legge vinterdekk på dem for neste vintersesong. Jeg synes 19"-erne er så mye finere enn 18"-vinterfelgene jeg har på denne sesongen. :)
#1475375
Ja, jeg tror det blir veldig bra. :D 20" felger er akkurat stort nok etter min smak. Noe større synes jeg blir for voldsomt på en SUV. Nå ser jeg virkelig frem til å få dem montert, og heldigvis pleier ikke vinteren være så lang og omfattende her. Stor takk til Jönköpings Bildemontering for rask og god service. :D
#1476115
På torsdag hadde Sixten time for å få sjekket feil på frontlyssystemet som tidligere nevnt. Det ble visstnok påvist en feil, eller en slags unøyaktighet, på en av posisjonsgiverne (høydesensor) på passasjersiden (CEM-B14C281 [1]). Denne ble byttet og styreenheten ble følgelig rekalibrert med VIDA, så det hele var visstnok en vellykket feilretting. Jeg har ikke fått brukt bilen så mye siden torsdag, men jeg merker fort om feilen dukker opp igjen utover vinteren. Forhåpentligvis er feilen rettet permanent. :)

[1] https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/ ... 4-9999.pdf
#1485102
Sixten rundet 6000 mil her om dagen, så det ble feiret med en etterlengtet håndvask etter jobb. Vi får se hvor lenge det varer:
1.jpg
1.jpg (451.38 KiB) Visad 2021 gånger
2.jpg
2.jpg (410.34 KiB) Visad 2021 gånger
Jeg har i det siste fått sporadiske varsler om lavt spylervæskenivå, noe som er rart da beholderen er beviselig full. Så, time for bytte av giver er bestilt til 1. februar. PST-en vil samtidig sjekke bilens luftoppheng da bilen én gang har varslet om "svikt i oppheng" etter kaldstart. Forhåpentligvis og trolig ikke noe alvorlig da feilmeldingen forsvant og har ikke kommet tilbake etter at jeg slo av og på tenningen. Har også bedt om at bilen sjekkes for mulige oppdateringer, noe som også er satt opp i bekreftelsesbrevet på timebestillingen. Stor takk til min lokale Volvo-forhandler for god service. :)

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]