NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av devildenied
#1455658
Hej när jag köpte bilen för ett år sen så såg jag att en svart tejp satt i sitsen på förarplats.

Jag hade ju läst om detta fenomen och misstänkte att den döljer en spricka.

Lät den sitta kvar, men idag så har den tillslut nötts bort och visst är det en spricka där.

Nån som har nått tips ang. detta..eller är det bara o slänga på en ny svart textiltejp?
Byta säte är inte aktuellt kan jag säga.

C30 1,8f -09
Användarvisningsbild
av aanton
#1455659
Som du säger ett väldigt vanligt problem på den där klädsel, tror den heter ngt med ”roc?
Jag skulle bytt ut sätet mot ett helt nytt, förslagsvis från skroten.
av Erik Å
#1455781
Jag har också sådana sprickor, funderar på lagningssatserna som marknadsförs bl.a. på youtube.. ;-)
I reklamens underbara värld ser det ju så lätt ut att fixa :-D någon som har provat?

(sökte på vinyl seat repair)
av 20FJan
#1455905
Hur bra håller en sån lagning egentligen? Området runt omkring är väl föråldrat och lär fortsätta spricka. Eller så flagnar färgen till slut?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1456163
Ta klädseln från en passagerarstol, passar rakt på förarstolen :-D du behöver inga specialklädselverktyg eller något även dynan passar rakt på ifall du upplever att din är nedsutten :-)
av JallooZ
#1456170
20FJan skrev: mån 26 jul 2021, 19:24 Hur bra håller en sån lagning egentligen? Området runt omkring är väl föråldrat och lär fortsätta spricka. Eller så flagnar färgen till slut?
Jag har bara läst gott om deras metod och området faktiskt blir starkare än original.
Bifogar en länk där man kan läsa om hur dom går tillväga i 6steg.

Var själv väldigt nära att lämna in min V50 hos dom men fick ett bra inbytespris hos bilfirma ändå så hoppade det.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]