- tor 22 jul 2021, 22:33
#1455298
Hej!
Jag har precis blivit lycklig ägare till en fin 940, men, den läcker olja från ett utav oljerören. Jag har legat under bilen länge och väl och lyst med lampa, slagit i olja och starta bilen, och kan inte se att det läcker någon annanstans än från just ett hål på oljeröret.
Så min fråga till er mer erfarna skruvare blir, kan man kapa av den delen av röret som är dålig, och skarva på en slang, typ en bränsleslang? Om jag kollar på Biltemas bränsleslangar så är maxtrycket 80 bar, håller det för att skarva? Har ju ingen aning om hur mycket tryck det är i oljerören på styrväxeln.
Med förhoppningar om tips och råd, till en som älskar att meka med bilar och som hela tiden vill lära sig mera. Inte så himla kunnig ännu, men som hoppas att bli så småningom!
Jag har precis blivit lycklig ägare till en fin 940, men, den läcker olja från ett utav oljerören. Jag har legat under bilen länge och väl och lyst med lampa, slagit i olja och starta bilen, och kan inte se att det läcker någon annanstans än från just ett hål på oljeröret.
Så min fråga till er mer erfarna skruvare blir, kan man kapa av den delen av röret som är dålig, och skarva på en slang, typ en bränsleslang? Om jag kollar på Biltemas bränsleslangar så är maxtrycket 80 bar, håller det för att skarva? Har ju ingen aning om hur mycket tryck det är i oljerören på styrväxeln.
Med förhoppningar om tips och råd, till en som älskar att meka med bilar och som hela tiden vill lära sig mera. Inte så himla kunnig ännu, men som hoppas att bli så småningom!