- ons 31 okt 2007, 22:52
#145630
Det betyr at lådan låser kraftoverføring mekanisk på et tidspunkt. Vanligvis fungerer den som en kontinuerlig "clutch", men med lock-up omgår man effekttap og drivstofftap som denne "clutchingen" forårsaker siden akslingene kobles sammen som på en manuell låda.
Du merker det ved aksellerasjon at lådan "slirar", men når du kommer opp i jevn fart, så vil turtall og speedometer følge hverandre som på en bil med manuell gir. Funksjonen vil fungere på forskjellige måter, avhengig av konfigurasjon og software. I Winter-mode, og ihvertfall på tidligere modeller, så sliras det på 3. gir helt til bilen er i relativt høy hastighet.
Lock-up vil deaktiveres automatisk om det er behov for det.
Die Schweden sind topp, die Deutschen ein flop!
->
http://www1.adac.de/Tests/Crash_Tests/K ... D=235997#2
There's no such thing as a long way home!