...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1450738
Vad är det som driver dig att bila till Spanien i dessa tider? bara nyfiken, regler och skit kan ju ändras från en dag till en annan så man blir fast och har man riktig otur riskerar man ju att bli sjuk i tex Spanien och inte kan ta sig hem pga att man är inlagd på sjukhus
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1450767
HitTheRoadJack skrev: lör 19 jun 2021, 09:38 Nu har vi kommit till Spanien San Sebastian. Körde som en dåre från Stockholm på 36 timmar, när vi korsade gränsen till Spanien var det 20 minuter innan test tidpunkten + 48 timmar.

Ta me f-n vi behövde inte visa våra PCR /reseintyg nånstans. Varken i Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike och Spanien.

Bara Danmark hade stickprov kontroll som vi klarade oss ifrån

Således skippa Danmark och lägg pengarna 1600:- per skallle på nöje
Är det verkligen snabbaste vägen, att köra via Nederländerna och Belgien?
Jag hade åkt nattbåt till Rostock eller Travemünde-Hamburg-Frankfurt-Freiburg-Lyon-Montpellier-Toulouse-Biarritz-(eller Lyon-Bordeaux-Biarritz-) Spanien, just för att kunna nyttja Autobahn så mycket som möjligt.
Är det gränsen mot Spanien som är tidspressen hade jag kört Montpellier-Barcelona-Zaragoza-San Sebastian. Längre ja, men närmare till gränsen när man kommer norrifrån.

Men ni hade säkert era skäl att köra den andra vägen :-)

Sen med båda sprutorna så har man ju ett förhållandevis gott skydd.
Får se om jag också hamnar i Spanien i år :-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1450770
HitTheRoadJack skrev:Halva, större del av släkten är från Spanien. Noterar att här ska man alltid bära mask inom och utomhus i Spanien . Övriga länder var mask tvång inomhus.
Ok, då förstår jag.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1451030
fjohan82 skrev: lör 19 jun 2021, 16:39 Jag hade åkt nattbåt till Rostock eller Travemünde-....., just för att kunna nyttja Autobahn så mycket som möjligt.
Dagfärja i så fall så man kan blåsa autobahn hela natten, för mycket köer dagtid. kör man dagtid tycker jag franska betalmotorvägar är snabbare pga lite trafik, men kostar ju så klart.

Men jag kan ha fel....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1451031
HitTheRoadJack skrev: lör 19 jun 2021, 09:38 ..........när vi korsade gränsen till Spanien var det 20 minuter innan test tidpunkten + 48 timmar.
:-) :P 8-) :party: imponeradne.... måste varit svettigt.....
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1451138
Jo det var marathon med bara pitstopps på fikaplatser. Marken gungar under ens fötter efter en sådan körning.

Det var bara i Tyskland som de höll fortfarande på med att renovera autobahn. Både Frankrike och Spanien är klara med att lägga ny asfalt.

Hoppas Waze fångade upp alla fartkameror. I Frankrike har bilisterna markerat ut dem som poliser då kartbolagen inte få lägga in deras position.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1451153
HitTheRoadJack skrev: tis 22 jun 2021, 08:14 Jo det var marathon med bara pitstopps på fikaplatser. Marken gungar under ens fötter efter en sådan körning.

Det var bara i Tyskland som de höll fortfarande på med att renovera autobahn. Både Frankrike och Spanien är klara med att lägga ny asfalt.

Hoppas Waze fångade upp alla fartkameror. I Frankrike har bilisterna markerat ut dem som poliser då kartbolagen inte få lägga in deras position.
Alla fartkontroller i Frankrike finns markerade på myndighetens egen officiella karta.

https://radars.securite-routiere.gouv.fr/#/

Kom dock ihåg att den största delen av övervakningen sker som medelhastighet över väldigt långa stäckor på motorvägarna och inte vid en viss plats.

Både radar och sträckor med övervakning över hela sträckan finns med på kartan.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1451264
Förutom UD:s app Resklar ska jag nu på tips prova appen Re-open EU med, såg lovande ut vid en snabb koll så kan vara värt att ha med sig

.
IMG_0873.png
IMG_0873.png (331.24 KiB) Visad 188 gånger
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]