Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glueharbour
#1450603
TmVardon skrev: fre 18 jun 2021, 13:04 Fick ändrad preliminär leverans från v.29 till v.30 nu. Beställde 19e mars.

Nån med erfarenhet som vet hur det brukar fungera med dessa leveranstider? Är det som står på min Volvo när bilen beräknas vara hos återförsäljaren? Och sen tar det en tid till, eller brukar den vara klar till återförsäljare tidigare och kan hämtas ut då?
Som jag förstått det är det inkluderat tiden som handlaren har på att leverera ut bilen till dig samt tvätt och övriga tillval som inte är fabriksmonterade.
Min bil står vecka 27, men den kommer till Lund nästa vecka den 23/6.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1450628
TmVardon skrev:Fick ändrad preliminär leverans från v.29 till v.30 nu. Beställde 19e mars.

Nån med erfarenhet som vet hur det brukar fungera med dessa leveranstider? Är det som står på min Volvo när bilen beräknas vara hos återförsäljaren? Och sen tar det en tid till, eller brukar den vara klar till återförsäljare tidigare och kan hämtas ut då?
Det beror på din leveransverkstad och hur mycket som kommer monteras där. Mitt under semestertider. På min V70 behövde de tyvärr 10 dagar (direkt efter nyår) efter den anlänt till ÅF, pga. många bilar som väntades på att levereras ut.
av Wimso
#1450673
Min står som leverans v 28 och enligt säljaren ska den landa här 30/6. Oerhört angelägen att dunka igång leasingen innan 1/7. Blir en ökning med 700 i månaden netto annars på min totalkostnad.

Bara att håll tummarna att det går i lås.
av Math
#1450689
Enligt tidigare info så skulle min bil komma till återförsäljaren den 29/6 och leverans V.27. men den kom till återförsäljaren idag och det blir leverans redan nästa torsdag! :-)
Användarvisningsbild
av bem
#1450963
Tror inte man kan lita riktigt på vad som står på "Min Volvo" om de olika stegen där. Verkar som info på Min Volvo inte uppdateras så värst ofta av Volvo.
Min Volvo (V90) som det står skall levereras vecka 29 är enligt "Min Volvo" för mig inte ens byggd än och det är 4 veckor kvar till leverans. Min bil står på steg 1 orderlagd ännu.
Stegen på Min Volvo är ju:
1. Orderlagd
2. Byggd
3. På väg till Volvohandlare
4. Levererad
Nåja, bara den blir levererad till mig vecka 29 så kvittar det väl vad det står på "Min Volvo". Det kanske blir ketchupeffekt på Min Volvo endera dan, byggd och på väg till Volvohandlare, vi får se.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av jaronsso
#1450969
bem skrev: mån 21 jun 2021, 08:45 Tror inte man kan lite riktigt på vad som står på "Min Volvo" om de olika stegen där. Verkar som info på Min Volvo inte uppdateras så värst ofta av Volvo.
Min Volvo (V90) som det står skall levereras vecka 29 är enligt "Min Volvo" för mig inte ens byggd än och det är 4 veckor kvar till leverans. Min bil står på steg 1 orderlagd ännu.
Stegen på Min Volvo är ju:
1. Orderlagd
2. Byggd
3. På väg till Volvohandlare
4. Levererad
Nåja, bara den blir levererad till mig vecka 29 så kvittar det väl vad det står på "Min Volvo". Det kanske blir ketchupeffekt på Min Volvo endera dan, byggd och på väg till Volvohandlare, vi får se.
/Bo
Förutsatt den byggs i Göteborg och levereras inom Sverige är det inget märkligt att den inte är byggd fyra veckor innan leverans. Min byggdes ca 8-10 dagar innan jag fick min bil. Det är snart två år sen så minns inte exakt.
Finns ingen anledning för Volvo att bygga bilar och ställa på lager lång tid innan kundleverans. Blir oerhörda kapitalbindningar. Några veckor är väl max beroende på hur produktionen planeras och går.
Senast redigerad av 1 jaronsso, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
#1450973
bem skrev:Tror inte man kan lite riktigt på vad som står på "Min Volvo" om de olika stegen där. Verkar som info på Min Volvo inte uppdateras så värst ofta av Volvo.
Min Volvo (V90) som det står skall levereras vecka 29 är enligt "Min Volvo" för mig inte ens byggd än och det är 4 veckor kvar till leverans. Min bil står på steg 1 orderlagd ännu.
Stegen på Min Volvo är ju:
1. Orderlagd
2. Byggd
3. På väg till Volvohandlare
4. Levererad
Nåja, bara den blir levererad till mig vecka 29 så kvittar det väl vad det står på "Min Volvo". Det kanske blir ketchupeffekt på Min Volvo endera dan, byggd och på väg till Volvohandlare, vi får se.
/Bo
Du får inte minut uppdateringar i min volvo.
Men det går snabbt från byggd till påväg till Volvo handlare.
Räkna att den slår om till byggd 2-3V innan den ska levereras.
Användarvisningsbild
av bem
#1451017
Glueharbour skrev: mån 21 jun 2021, 13:20 Nu kom min kärra till Lund :-D står beräknad vecka 27 på Min Volvo- så den kom tidigare.
För att få reda på det, åker ni till Volvohandlaren och kikar om "min" kärra kommit in och står på deras "bakgård", i avvaktan på att göras i ordning åt Er och till sist lämnas ut till köparen? Jag ser hos min Volvohandlaren ibland när jag åker förbi att där står nya Volvobilar med sån där vit skyddplast på men själv har jag aldrig tidigare kikat om nya Volvobilar jag köpt stått på bakgården hos min Volvohandlare. Säljaren har bara ringt och sagt att "nu kan du komma och hämta bilen hos mig". Den här gången är jag mer nyfiken när den dyker upp hos min Volvohandlare eftersom leveransdatum skjutits upp ganska många gånger. Tror jag skall börja kika lite vecka 26 så smått och framåt, den (min V90) skall ju levereras vecka 29. Kan vara kul att se när bilen dyker upp på Volvohandlarens bakgård och hur lång tid det sen tar innan jag får komma och hämta den hos säljaren.
/Bo
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 312

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]