Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1449608
Jag tror det där är ett utspel som syftar till att säkra kapital till projektet.

Vad gäller design tycker jag inte den här är ful på något sätt exempelvis

Bild
#1449696
Stockholm stad blågröna styre är på banan för elektrifieringen också.

Dom säger att ALLA gatuparkeringar ska ha laddutrustning till 2030. Det är jävligt ambitiöst! Bild


"Stockholm ska vara världsledande i arbetet med att minska klimatutsläppen. Samtidigt ska vi bygga en levande och attraktiv stad. Vi har redan i dag målet att alla klimatutsläpp ska vara borta år 2040. Nu tar vi i stadens grönblå styre nästa steg: vi fastslår målsättningen att trafiken i Stockholms innerstad ska vara utsläppsfri år 2030. Det innebär att resor och transporter ska gå på el."

"Nu sätter vi målet att 50 procent av alla stadens garageplatser ska ha laddnings­möjligheter inom tre år och vi har redan startat arbetet med att alla gatuparkeringar ska ha laddutrustning år 2030. Vi ska säkerställa att stockholmarna, oavsett var i staden de bor, ska känna sig trygga med att gå över till elfordon. Detta är helt väsentligt för att nå en utsläppsfri innerstad och det kräver att vi krokar arm med näringslivet, fastighetsägarna och enskilda invånare. Vi ska göra detta tillsammans."

https://www.svd.se/blagrona-utslappsfri ... -till-2030
#1449701
Lösningen på detta kommer vara att gräva bort 50% av platserna för att "alla" platser ska få el fortare. Tro mig, detta är inte bara positivt för stockholmarna...
#1449705
Ja det kan nog bli en period som blir rätt jobbig när allt ska installeras. Kör man i Stockholm är man i och för sig van med att hälften av stan alltid är under ombyggnad. Vägarbeten är lika vanliga som trafikljus.
#1449885
Där jag bor har man löst det på ett galant sätt. Alla platser i innerstan kommer ha laddning. Hur då. Jo man gör innerstan bilfri och så var problemet löst.
#1449896
Låter som Grönköpings Veckoblad. För några år sedan skrev dom där att det var bara bra om havsnivån höjdes för då blir det ju flera "strandnära tomter". Och på det viset kunde Grönköping tjäna mera på fastighetsskatten när fler måste betala den. :-D
#1449907
Tyvärr inte, det står i den kommunala översiktsplanen.

Alla bilar tar plats, även elbilar, genom att eliminera bilarna och skapa en bilfri stad frigörs enorma ytor för bostäder och arbetsplatser. Planen är att bygga flera stora parkeringsområden utanför staden och man byter där från bil och åker sista halvmilen i kollektivtrafik eller via cyckel. Det gör också att man bara behöver anlägga laddplatser på dessa platser vilket blir enkelt samtidig som de ändå byggs.

Det byggdes ju några mindre områden i liknande anda för 25 år sedan som skulle vara paradis för barnfamiljer. Men det bor mest pensionärer och ensamstående där idag. Barnfamiljerna flyttade ut för de tyckte det var på tok för jobbig att släpa mat, barnvagnar, ungar, och allt annat plus krångel när det skulle skjutsas till ishockey, fotboll, ridning, och så vidare och bilen är låååångt bort varje gång.

Det kan inte riktigt jämföras med Stockholms innerstad där det finns en buss, tunnelbana eller pendel runt hörnet överallt och att äga en bil är mest en belastning, Jag har flera vänner som bor I city och har bilarna parkerade utanför stan.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 380

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]