- fre 11 jun 2021, 01:11
#1449626
Hej..........
Jag har här under våren givit Volvon lite kärlek. Med tillgång av Tid och pengar. :)
Jag har bytt 1 VVT -Enhet och samtliga packboxar på Kamaxlarna! Samt Kamrem,löprulle,spännrullen. Vill minnas att en Soleniod byttes också.
Jag har även bytt Packbox i Vevaxeln. Och en Ny Generator samt en ny Multirem.
-Så nu är det riktigt tätt på Driv sidan iallafall. Torrt och fint,och inte en gnutta läckage!
Jag gjorde sedan en stor Service på den när jag såg att den var tät. Jag bytte oljefilter,olja,luftfilter,Nya Stift och Nya tändkablar........ Bilen går som en Breitling klocka! Och jag kan säga att den känslan är svår att finna Text till. :D
Efter en Tids körning! Ca 2-3 veckor......så gjorde jag en efterkontroll för säkerhets skull. Den var ju inte lika rolig. :(
Bilen skvallrar om att det är Läckage mellan Lådan och Motorn. Det blev ju tätt på rem sidan! Så då måste ju oljan ta vägen annanstans....... Naturligtvis låda/Motor då?
Nu kommer alla skrika Högt! Vevhus Ventilationen! Srry den är redan kollad och genomgången. Så den teorin avfärdas Quickly!
Jag anar att det är packboxen i Drivaxeln som sipprar lite olja? Bilen börjar ju få "lite mil på nacken" Och sannolikt så är packboxen ifrån begynnelsen när den tillverkades för 17 år sedan. Bilen fungerar ju,den slirar inte på kopplingen iallafall.
Men djävligt irriterande med läckage.
¤ Är det någon som gjort detta jobb själv tidigare?
¤ Isf vilken tids perspektiv på jobbet?
¤ Är det någon som känner någon som gör sådana här jobb? MDF= Money Direkt i fickan!
När man ändå Byter Packboxen,så brukar man ju passa på att byta kopplingen samtidigt.
Vad gör jag nu?
@@
Jag har här under våren givit Volvon lite kärlek. Med tillgång av Tid och pengar. :)
Jag har bytt 1 VVT -Enhet och samtliga packboxar på Kamaxlarna! Samt Kamrem,löprulle,spännrullen. Vill minnas att en Soleniod byttes också.
Jag har även bytt Packbox i Vevaxeln. Och en Ny Generator samt en ny Multirem.
-Så nu är det riktigt tätt på Driv sidan iallafall. Torrt och fint,och inte en gnutta läckage!
Jag gjorde sedan en stor Service på den när jag såg att den var tät. Jag bytte oljefilter,olja,luftfilter,Nya Stift och Nya tändkablar........ Bilen går som en Breitling klocka! Och jag kan säga att den känslan är svår att finna Text till. :D
Efter en Tids körning! Ca 2-3 veckor......så gjorde jag en efterkontroll för säkerhets skull. Den var ju inte lika rolig. :(
Bilen skvallrar om att det är Läckage mellan Lådan och Motorn. Det blev ju tätt på rem sidan! Så då måste ju oljan ta vägen annanstans....... Naturligtvis låda/Motor då?
Nu kommer alla skrika Högt! Vevhus Ventilationen! Srry den är redan kollad och genomgången. Så den teorin avfärdas Quickly!
Jag anar att det är packboxen i Drivaxeln som sipprar lite olja? Bilen börjar ju få "lite mil på nacken" Och sannolikt så är packboxen ifrån begynnelsen när den tillverkades för 17 år sedan. Bilen fungerar ju,den slirar inte på kopplingen iallafall.
Men djävligt irriterande med läckage.
¤ Är det någon som gjort detta jobb själv tidigare?
¤ Isf vilken tids perspektiv på jobbet?
¤ Är det någon som känner någon som gör sådana här jobb? MDF= Money Direkt i fickan!
När man ändå Byter Packboxen,så brukar man ju passa på att byta kopplingen samtidigt.
Vad gör jag nu?
@@