Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Irrblosset
Lilja skrev:Jo det är sant iofs, betydligt lättare att sälja den till bilia. Vad sa egentligen bilia om att du ville ha din bil värderad?

Jag röstar ändå på att du ska behålla den ;)

Du menar att jag ska köra skiten ur den och strunta i att den är ny...använda den som om den vore en 245:a från 88?
Låta bli att äta en förpackning sobril varje gång ungen spiller något i den?
;-)

Jag gillar min bilia säljare skarpt, han är underbar. Han lyssnade noga på alla mina åsikter och skrattade och sa: -"jag förstår vad du menar och jag köper alla dina argument...men det är ett annorlunda tänkande"
Så dom sa alltså inte så mycket om att jag ville ha värdering gjord.
Användarvisningsbild
av Nexus
Irrblosset skrev:Det är ingen av er som rååååkar vara intresserad av min V70 med sin unika och snygga lack? (Black-currant, mörkt röd, åt svarta hållet) ;-)
Lägg en annons här på säljes. Vad har du att förlora?
Det är många som tittar på forumet som ej är medlemmar som oss galningar :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Lilja
Irrblosset skrev:
Lilja skrev:Jo det är sant iofs, betydligt lättare att sälja den till bilia. Vad sa egentligen bilia om att du ville ha din bil värderad?

Du menar att jag ska köra skiten ur den och strunta i att den är ny...använda den som om den vore en 245:a från 88?
;-)

Jag gillar min bilia säljare skarpt, han är underbar. Han lyssnade noga på alla mina åsikter och skrattade och sa: -"jag förstår vad du menar och jag köper alla dina argument...men det är ett annorlunda tänkande"
Så dom sa alltså inte så mycket om att jag ville ha värdering gjord.
Ja ungefär, man kan ju ändå va försiktig och så men jag tror att den värsta "rädslan" försvinner efter ett år med bilen. Samtidigt som du vänjer dig vid smidigheten etc. Skulle väntat ett tag till annars finns risken att du ångrar dig senare. Som jag sa innan den största värdeminskningen är redan gjord så.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
*Suckar tungt*
Du har väl rätt, Lilja...
Men den är ändå kass att lasta saker i och svängradien suger ändå kamelb***e...
Och nu är den ju ändå paj också...med den decimeterlånga repan på fångaren bak...
Användarvisningsbild
av Brainy
Irrblosset skrev:

;-)
Bestäm dig för att ha bilen i minst 15år då, då blir inte årskostnaden för inköpet allt för överdriven och ptja om 15år behöver inte bilen vara i något superskick för att säljas :)

Det är anledningen till att jag har svårt att tänka mig en bil utan skinnklädsel ;)

Ang. det här som skrevs med bankväxlar, sådana kan vara förfalskade /sakna täckning så helt säkert är det inte. Det kräver att banken är öppen så du kan ringa dit och få verifierat.
En affär i den storleksordningen skulle jag göra upp på kundens bank.

mvh
Anders

Hoppas du blir nöjd hur historien än slutar!

mvh
Anders
av sandberg
Sälj privat. Du borde nog antagligen få mer.
Jag brukar köpa / sälja mha internetöverföringar mellan varandras banker. Har man samma bank är detk lart bäst, då kommer pengarna över på en gång och både kan verifiera att det är OK.
Annars, boka tid på banken...
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Åter, tack för alla råd.
Jag tänkte bara roa er lite med att lägga in ett dagboksinlägg/blogginlägg som jag skrev på min sida på http://www.helgon.net
Alltid är det någon av er som skrattar lite...! ;-)

~~~~~~~~

Jag och östermalms(bilen)killen
Daterat: Igår kl 13:24 Läst: 4 gånger

Jag tycker att min nya bil är jättefin. Snygg, fräsch, behändig, lättkörd och trevlig.
Men vi klickar inte...hur vi än försöker så klickar vi inte. Jag tycker att han är överkänslig och fisförnäm, jag vill ha något robust och pålitligt. Utséendet spelar ingen större roll...funktionen är det som räknas.

Min nya östermalmare är från 2007, specialutrustad med diverse lyx och flärd, så som motorvärmare, dragkrok, larm och tonade rutor.

MEN:
Han drar grymt mycket mer soppa än min gamla älskare, han har usel svängradie, hans lastutrymme är för litet och man måste vara så jävla rädd om honom hela tiden. Minsta vällingfläck i bilen, minsta hundhår så blir jag helt förstörd och måste käka upp ett helt paket Sobril.
Allt är av plast, plastigt och inte ”äkta”. Stötfångarna är inte ens värda att kallas stötfångare, dom plastbitarna sviktar när man tittar på dom.

Jag vill ha en robust bil som tål marknader och möbelflyttar utan att en repa eller två, gör något.
Jag vill ha en bil vars stötfångare faktiskt kan användas till stötfångare och med andra ord kunna ramma andra bilars bakdörrar utan att få en skråma.
Jag vill ha tillbaka en bil som drar 0.70.
Jag vill ha bakhjulsdrift.
Jag vill ha en bil med en motorhuv som faktiskt går att sitta på om man nu skulle vilja det.
Jag vill kunna hänga ut min bil i snödrivorna och jag vill kunna sova i bak om jag skulle vilja.

Med andra ord, jag vill ha bondpojken, inte östermalms kisen...hur vacker han än må vara!

Men det är förnedrande dyrt att göra slut med en östermalmskille... man går back enormt mycket ekonomiskt... och han visar sig ha skavanker i sitt yttre som någon annan ställt till med.

Så, ni vänner och fränder och dom jag hatar, förakta inte mina val. Acceptera och förstå, precis lika bra som säljaren Kim på Bilia i Segeltorp.
(Jag vet att jag är knäpp, jag vet att jag är speciell. Jag vet att jag är dum i huvudet. Så!
Nu behöver vi inte diskutera detta mer, ok?)

Snart kanske jag blir med 245:a igen....
av *pettson*
Brainded skrev:
Irrblosset skrev:

;-)
Bestäm dig för att ha bilen i minst 15år då, då blir inte årskostnaden för inköpet allt för överdriven och ptja om 15år behöver inte bilen vara i något superskick för att säljas :)

Det är anledningen till att jag har svårt att tänka mig en bil utan skinnklädsel ;)

Ang. det här som skrevs med bankväxlar, sådana kan vara förfalskade /sakna täckning så helt säkert är det inte. Det kräver att banken är öppen så du kan ringa dit och få verifierat.

mvh
Anders

mvh
Anders
det är ett tankesätt som inte håller.. jag köper inte ens att dom kommer att bli 15 år gamla.. allt strul med programvaror och underdimensionerade kontaktytor som strular redan från första veckan konstant genom livet. Nope.. nästa bil blir inte en volvo. Iallfall inte förräns ford är avhyvlad från dess rygg.. För fordarna blir inte heller 15 år.. :cry:
av flink
*pettson* skrev:
Brainded skrev:
Irrblosset skrev:
;-)

mvh
Anders

mvh
Anders
det är ett tankesätt som inte håller.. jag köper inte ens att dom kommer att bli 15 år gamla.. allt strul med programvaror och underdimensionerade kontaktytor som strular redan från första veckan konstant genom livet. Nope.. nästa bil blir inte en volvo. Iallfall inte förräns ford är avhyvlad från dess rygg.. För fordarna blir inte heller 15 år.. :cry:
Kan inte annat än att hålla med dig!
Dagens Volvo är så dåligt byggda så det finns inte! Jag kan inte fatta att det är lagligt att sälja bilar med den kvallitén till det priset. I och för sig har ju fransmän, italienare och amerikanare också gjort det i alla tider... men dom har ju sällan velat slåss med premiumsegmentet som Volvo vill göra. Amerikaner har ju sitt eget premiumsegment med en förväntad hållbarhet på drygt 15.000 mil. Volvo sattsar ju mest på den amerikanska marknaden, så det är väl vad vi har att vänta oss.

Mitt råd är att sälja skeppet innan det sjunker helt. Som du säger har den ju en vändradie som en atlantångare och gungar fram som en trålare på hög sjö, dricker soppa som en oljetanker och är förvånansvärt bekväm som en träeka med skinnsoffa :)
Användarvisningsbild
av Irrblosset
flink skrev:
*pettson* skrev:
Brainded skrev: Bestäm dig för att ha bilen i minst 15år då, då blir inte årskostnaden för inköpet allt för överdriven och ptja om 15år behöver inte bilen vara i något superskick för att säljas :)

mvh
Anders

mvh
Anders
Kan inte annat än att hålla med dig!
Dagens Volvo är så dåligt byggda så det finns inte! Jag kan inte fatta att det är lagligt att sälja bilar med den kvallitén till det priset. I och för sig har ju fransmän, italienare och amerikanare också gjort det i alla tider... men dom har ju sällan velat slåss med premiumsegmentet som Volvo vill göra. Amerikaner har ju sitt eget premiumsegment med en förväntad hållbarhet på drygt 15.000 mil. Volvo sattsar ju mest på den amerikanska marknaden, så det är väl vad vi har att vänta oss.

Mitt råd är att sälja skeppet innan det sjunker helt. Som du säger har den ju en vändradie som en atlantångare och gungar fram som en trålare på hög sjö, dricker soppa som en oljetanker och är förvånansvärt bekväm som en träeka med skinnsoffa :)

*Asgarvar*
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]