Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1447008
Jag påbörjar tråden lite så för jag bygga på mer sen. :)

Hämtade bilen i fredags.
Bild

I MY21 ingår paketen Pilot och Plus. Jag la till halvelektrisk dragkrok. Färgen är "Snow".

Skippade Performance. Kände att det var för mycket pengar för bättre bromsar, 20" hjul samt guldbälten. :)
Samt att 19" har lite lägre förbrukning.

Räckvidden enligt WLTP är på 450km. Verklig räckvidd vid motorvägskörning verkar ligga kring 30-35 mil. Jag har inte hunnit köra så mycket, men det drog ca 50% de 16 mil jag körde från Stockholm till Gävle. Hastighet 120-130km/h.
Kommer väldigt sällan behöva snabbladda. :D

Saker jag funderar på eller vill fixa;
* Stenskottsfilm i fronten
* Toning av bakrutorna
* Bagagerumsmatta och ev gummimattor till kupén inför vintern.
* Stänkskydd fram, om/när det kommer som tillbehör.



Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
#1447058
DOdell skrev:Kul! Hur upplever du accelerationen på kärran? Lycka till!
Jag har fått båda barnen samt sambon att skrika i falsett. Dottern avslutade med "jag hatar bilar" och sambon med "jag mår illa".
(Sonen på 7 år ville att jag skulle göra det igen... många gånger.)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1447060
joel80 skrev:
DOdell skrev:Kul! Hur upplever du accelerationen på kärran? Lycka till!
Jag har fått båda barnen samt sambon att skrika i falsett. Dottern avslutade med "jag hatar bilar" och sambon med "jag mår illa".
(Sonen på 7 år ville att jag skulle göra det igen... många gånger.)
Kul och skrämma slag på folk, men familjen ska man vara försiktig med. :-D
Ja äntligen har du skaffat en elbil om är snygg att titta på, hoppas den kommer att sköta sig.
Min "tants" chef har också köpt en som dom fick i början på detta år. Den har tyvärr åkt bärgare många gånger. Något fel med att bilen påstår att den står på laddning, men det gör den inte. Har även kommit det meddelandet mitt under körning!
Mjukvaran är lite "svajig" än så länge. Tur att en inte är lika dålig som VW släppt ut på marknaden. :-o

Jag önskar dig lycka till med en snygg och **hhrrmmm** vettig elbil!
Ska följa denna tråd med intresse. :-)
Användarvisningsbild
av joel80
#1447063
Premiärkörde husvagn med den häromdagen också.. Fast bara typ 3 km. Hjälpte pappa att hämta deras vagn från vinterförvaringen.
Spännande när man inte ens känner att man har nått på bakom. Trycker man för hårt på gasen sliter man väl av dragstången från vagnen. :-D
Användarvisningsbild
av joel80
#1447064
EbbevonVolvo skrev: Kul och skrämma slag på folk, men familjen ska man vara försiktig med. :-D
Ja äntligen har du skaffat en elbil om är snygg att titta på, hoppas den kommer att sköta sig.
Min "tants" chef har också köpt en som dom fick i början på detta år. Den har tyvärr åkt bärgare många gånger. Något fel med att bilen påstår att den står på laddning, men det gör den inte. Har även kommit det meddelandet mitt under körning!
Mjukvaran är lite "svajig" än så länge. Tur att en inte är lika dålig som VW släppt ut på marknaden. :-o

Jag önskar dig lycka till med en snygg och **hhrrmmm** vettig elbil!
Ska följa denna tråd med intresse. :-)
Ja den har haft lite mjukvaruproblem men de verkar ha kommit underfund med det mesta nu. Man blir lite av betatestare när man ska vara först med att skaffa en helt ny bilmodell... Jag hoppas jag klarar mig okej då jag ändå inte var helt först på låset. Att de fått ordning på både OTA-uppdateringar och en fungerande (dock funktionsfattig än så länge) app nu känns bra.
I appen kan man än så länge låsa upp och låsa, se laddningsstatus och sätta igång förklimatisering. (Kyla eller värme beroende på temp i bilen.)

Appen gör också att man kan använda telefonen som nyckel. Det funkar faktiskt utmärkt men jag vågar inte åka mer än till affären hemmavid utan att ändå ha med mig en "riktig" nyckel. Det är också bara en beta än så länge så de som inte tar med nyckeln alls är rätt modiga. :D
Användarvisningsbild
av DOdell
#1447072
joel80 skrev: mån 24 maj 2021, 13:48
DOdell skrev:Kul! Hur upplever du accelerationen på kärran? Lycka till!
Jag har fått båda barnen samt sambon att skrika i falsett. Dottern avslutade med "jag hatar bilar" och sambon med "jag mår illa".
(Sonen på 7 år ville att jag skulle göra det igen... många gånger.)
Haha helt underbart!
av JEriksson
#1447085
Jag har provkört en P2 och man sitter som en gud i den, faktiskt. Man känner sig hemma i "Volvo".
Dock om det blir en P2 för mig som nästa bil blir det FWD, mest troligen en SR också då det är sällan jag åker längre sträckor än ca 40 mil, men visst vore det mentalt bättre med LR och 50 mil (och +50 K).
Lite besviken på utrymmet i baksätet, jag hade lite problem med att sitta bakom mig själv, nu är det ingen "big deal" då de gånger man är förpassad dit bör man inte vara i framsätet i alla fall.
Detta är helt klart en av de bilar jag tittar på när jag ska lämna tillbaka nuvarande fordon jag har som personalbil.

Grattis i alla fall till en fin bil
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]