Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TmVardon
#1444374
Jag beställde en V60 Momentum advanced edition den 19e mars. Har inte fått någon leveranstid/vecka än. Säljaren sa juni/juli när jag beställde.
av pbe
#1446043
Fick precis veta att min T6 Recharge som ändrades till en MY22 kommer att levereras utan Driver Awareness pga halvledarbrist. Enligt säljaren kommer tillvalet att försvinna för samtliga V60 MY22.
Senast redigerad av 1 pbe, redigerad totalt 0 gånger.
av TmVardon
#1446047
pbe skrev:Fick precis veta att min T6 Recharge som ändrades till en MY22 kommer att levereras utan Driver Awerness pga halvledarbrist. Enligt säljaren kommer tillvalet att försvinna för samtliga V60 MY22.
Vad ingår i driver awareness och hur funkar det med priset på beställda bilar som saknar funktioner dom skulle haft?
av Glueharbour
#1446049
Tycker det är riktigt uselt skött av Volvo att ständigt ändra och komma med ”ny” information hela tiden . Vad jag har hört så kanske det bara kommer beröra Inscription utförandet i första hand... Man kan kanske inte styra på brist av halvledare, men kommunikationen ut mot sin kunder är riktigt usel!
av pbe
#1446052
TmVardon skrev: mån 17 maj 2021, 15:53
pbe skrev:Fick precis veta att min T6 Recharge som ändrades till en MY22 kommer att levereras utan Driver Awerness pga halvledarbrist. Enligt säljaren kommer tillvalet att försvinna för samtliga V60 MY22.
Vad ingår i driver awareness och hur funkar det med priset på beställda bilar som saknar funktioner dom skulle haft?
BLIS (döda vinkeln varning) samt varning för korsande trafik vid backning. Priset förutsätter jag justeras, men tråkigt att inte få den säkerhet som är mer eller mindre standard på alla bilar idag.
av Niclas
#1446320
Nu är det ett faktum. Halva förarstöd är borta(delen med blis) och 360 kameran går inte att beställa eller bygga i konfiguratorn.
  • 1
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 312

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]