Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1446041
Carlzone skrev:Med de funktionerna som står skulle jag gissa att det är problem med radar/kamera-systemet eftersom alla andra delar verkar fungera. Tror inte det handlar om att smutsig ruta men kan inte alls komma på vad som kan vara orsak. Har du startat om flera gånger och låst bilen 2-3+ minuter däremellan?
Det har jag gjort, då det varit såhär i 4 dygn nu.

Jag har fått verkstadstid, men om en månad :x
#1449428
Till sist fick jag då komma till verkstan i måndags. Då konstaterade de att det var ett mjukvarufel, men som inte gick att åtgärda då Volvos mjukvara för att uppdatera bilens mjukvara inte fungerade.

Fick en ny tid idag onsdag, då stod bilen 2h och uppdaterade mjukvaran i 8 styrboxar. Resultatet? Exakt samma fel. Nu blir det någon form av felsökning av Volvo själva, då verkstan inte kan göra mer än det de redan gjort. Känns som att det blir en långdragen process det här :x
#1451109
Lika bra att skriva snabbt om hur det hela slutade, när någon annan får samma problem.

Felet var den s.k. ASDM-enheten, alltså radar+kamera-enhet som sitter bakom plastkåpan bakom backspegeln i taket (https://usparts.volvocars.com/p/Volvo__ ... 10456.html). Fel från fabrik helt enkelt, som dock tog en stund att visa sig (200 mil ca).

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]