Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1446030
Nåt är ju lite udda att den är helt original men originalfälgar och allt. Dessa bilar brukar ju se ut som hjulgranar.

En kollapsad luftfjädring tror jag inte på, den går inte sönder i alla fyra hörn samtidigt. Luftfjädring finns till den modellen men i princip ingen beställde det, de tog Allroad istället.
av pergrein
#1446035
Steffe3 skrev: sön 16 maj 2021, 22:08 Tankluckan ser ju ut att ha blivit misshandlad den också, inte bara fjädringen :x
Standardfel på dessa. Låsningen går sönder och man får bryta upp luckan. När man stänger den sen så står den ut lite. En på jobbet har haft detta men vi filade ner plasten så tankluckan blev plan med karossen.

Angående sänkningen så ser det förjävligt ut. :bored:

Mvh
Per
av KalleJ
#1446048
Lär vara eftermonterad luftfjädring. Eller idiot som sänkt alldeles för mycket. Den gången jag åkt av vägen är jag glad att bilen inte var sänkt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1446055
@sbf, Såg du om bilen var lika låg när han kom in körande på parkeringen jag menar det kan ju inte gå så värst o vända o så?.
Fult som stryk är det i iaf. Ren vandalisering på en sån dyr bil. :-(
Användarvisningsbild
av sbf
#1446082
gubbstrutt skrev: mån 17 maj 2021, 17:54 @sbf, Såg du om bilen var lika låg när han kom in körande på parkeringen jag menar det kan ju inte gå så värst o vända o så?.
Fult som stryk är det i iaf. Ren vandalisering på en sån dyr bil. :-(
Missade tyvärr det! Jag såg först när familjen var på väg ur bilen och han skulle låsa. Men vi bor i samma håla så jag lär hålla utkik.
av MickeM
#1446175
Jag har en sådan Audi A4.
Dom finns med luftfjädring som extrautr, men så mycket sjunker dom inte. Någon har modifierat ganska kraftigt.
Ang tankluckan så är den bara dåligt stängd.
Luckan är ganska stor pga AdBlue påfyllningen bredvid tanklocket.

Personligen tycket jag den är för låg orginal.
(Quattro, ej allroad)
Det där är ju bara idioti, även om den sannolikt åker upp när man kör.
av Lövet
#1446180
MickeM skrev:Jag har en sådan Audi A4.
Det är en A6 på bilden ;-)

(Men det ändrar inget av det du säger. Det där är inte originalfjädringen. Om inte alla 4 bälgar blivit helt lufttomma samtidigt...)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1446216
sbf skrev: mån 17 maj 2021, 21:51
gubbstrutt skrev: mån 17 maj 2021, 17:54 @sbf, Såg du om bilen var lika låg när han kom in körande på parkeringen jag menar det kan ju inte gå så värst o vända o så?.
Fult som stryk är det i iaf. Ren vandalisering på en sån dyr bil. :-(
Missade tyvärr det! Jag såg först när familjen var på väg ur bilen och han skulle låsa. Men vi bor i samma håla så jag lär hålla utkik.
Ja gör gärna det om du vill. Nyfiken som man är vore det roligt o veta om den där är körbar så där. :nerd:
av MickeM
#1446268
Lövet skrev: tis 18 maj 2021, 14:14
MickeM skrev:Jag har en sådan Audi A4.
Det är en A6 på bilden ;-)
Ja, men dom är väldigt lika i allt väsentligt i diskutionen.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!