Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
#1443449
Pellix skrev: tor 29 apr 2021, 21:31 Beställningen på min XC60 lades förra fredagen. Bilen kom upp i MinVolvo i tisdags men är fortfarande inte planerad så jag får upp någon leveransvecka.
Nån som vet vad man kan förvänta sig för leveranstid och nån som vet om alla MY22 får elvärmaren?
Min beställda -22 som planeras att levereras i Aug 2022 har Bränsledriven värmare
Användarvisningsbild
av Pellix
#1443475
boeder skrev: fre 30 apr 2021, 07:33
Pellix skrev: tor 29 apr 2021, 21:31 Beställningen på min XC60 lades förra fredagen. Bilen kom upp i MinVolvo i tisdags men är fortfarande inte planerad så jag får upp någon leveransvecka.
Nån som vet vad man kan förvänta sig för leveranstid och nån som vet om alla MY22 får elvärmaren?
Min beställda -22 som planeras att levereras i Aug 2022 har Bränsledriven värmare
Ok, tack för info! När lades din beställning?
Användarvisningsbild
av Pellix
#1443661
boeder skrev: fre 30 apr 2021, 10:1325/3
Ok, blir intressant att se vad jag får för lev.vecka. Mest förvånad att de ännu inte planerat in den i produktion, eller men de kanske väntar lite med att visa så att veckan blir säkrare istället för att det ändrar sig för kunden.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1445992
Halvledarbrist. Håller på att lägga en beställning på ny XC60, men halvledarbristen gör att 360-kameran försenar hela leveransen. Kan tydligen bli så att bilen kommer till jul om jag lägger beställningen nu. :-o

Samtidigt är detta en deal breaker. 360-kameran är helt underbar, bland det bästa med min XC90 idag. Så det blir till att vänta, helt enkelt.
Senast redigerad av 1 volvoamatören, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1446008
Det var tyvärr värre än så. Vill man ha 360-kamera kan man inte lägga någon beställning idag, eftersom de inte vet när den kommer in i lager. Även BLIS tas bort från beställningen av samma anledning. Helt plötsligt blev Volvo obeställbar.

Trist som fan.
av mattiasv60
#1446028
Ingen BLIS ??? Undrar när dom stryker/strök den i så fall ? Den finns med i min spec (orderlagd för en månad sen) så den hoppas jag verkligen inte dom stryker i min bil ... i så fall får dom behålla bilen :-(
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1446029
mattiasv60 skrev:Ingen BLIS ??? Undrar när dom stryker/strök den i så fall ? Den finns med i min spec (orderlagd för en månad sen) så den hoppas jag verkligen inte dom stryker i min bil ... i så fall får dom behålla bilen :-(
Tydligen nya besked från Volvo förra veckan. Jag vet inte vad som händer med bilar som redan är beställda. Jag skulle kollat upp det med min handlare.
av Qualia
#1446031
Volvo är nog inte ensam om detta.
Samma gäller nog andra tillverkare också, tyvärr så är det brist på chip.
Vi får skylla på Sony som har bokat upp allt till PS5 :P
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 225

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]