Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimoz
#1444241
Tjenare. Jag bytte nyligen kylare på min v70 efter en längre tids stillastående. Bytet gick bra och efter lite kämpande fick jag igång bilen. Motorn går fint på tomgång och är lättstartad, men så fort jag nuddar gasen dör bilen direkt. Om man varvar som fan så kan man få bilen i rullning men släpper man gasen dör den direkt. Har även tidigare haft problem med att bilen inte varvar eller axelererar vid landsvägskörning, ca 70-80 km/h. Har hört att det möjligen är spjällhuset som inte fungerar och jag har plockat ut det för rengöring men det ser inte så illa ut och spjället öppnas lätt med en fingertryckning. Finns det ett sätt att felsöka spjällhuset och är det det som är orsaken till motorproblemen?
av Nimoz
#1444446
Batteriet har varit dött tyvärr. Jag antar att datorer och sånt i så fall är nollställda och felkoder borta. Har satt tillbaka spjällhuset och provade att starta bilen men fick vare sig några varningslampor eller felkoder. Provade gasen men bilen dog direkt och har inte ström nog att starta igen.
av Nimoz
#1445700
Batteriet har laddats och felkoder har kontrollerats. Har varken några felkoder eller varningslampor. Kan det vara något som inte är inkopplat vid kylarbytet? Någon kontakt eller nåt?
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]