Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1444498
En gång per del, per bil, så man lär ju klart spara med SMOK mot Vdash. Nu har dom ju dessutom lagt in ytterligare begränsningar i Vdash där du måste ha olika godtyckliga nivåer (givetvis med kostnader) hos dom för att ens få tillgång till en del alternativ.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445519
3 timmar tog avkodningen, stängde av ss körde in nav och testade r-design tema i instrumentklustret.

Fins en uppsjö av inställningar och jag begriper inte vad hälften gör ens.
20210514_105222.jpg
20210514_105222.jpg (40.66 KiB) Visad 711 gånger
20210514_105212.jpg
20210514_105212.jpg (44.97 KiB) Visad 711 gånger
20210514_104620.jpg
20210514_104620.jpg (44.35 KiB) Visad 711 gånger
Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk


Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445520
Strulade med win 10, fick felmeddelande under av kodningen flera gånger, tog en win 7 dator och då funkade det.

Det sparas en kopia av cem konfiggen automatisk och pinkoden går man ut i ett textdokument.

Ska prova att avkoda ecun ochså, vil åt den pinkoden.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

av hamre
#1445534
Gillar Vdash men tyvärr verkar den bli sämre och sämre med betalningsstopp och reklam innan du kan starta programmet.

Otroligt lång väntetid på support också. Gjorde en TFT-retrofit och har ett problem. Har skickat in en ticket men inget svar ännu. 2 veckor sedan jag skapade den.

För mig tog det ca 20 timmar att avkoda CEM PIN.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1445536
Dessutom begränsar dom vad man har tillgång till numera, om man inte "prenumererar" på andra nivåer...

Synd att man inte har kunskapen att göra ändringarna själv :P
Användarvisningsbild
av Derank
#1445696
Video in motion funkade det med. Får dok inte ss att fungera när jag avaktiverat det Får jag felmeddelande på esc, går att radera felkoden men den dyker upp nästa gång bilen startas.
20210515_150010.jpg
20210515_150010.jpg (49.32 KiB) Visad 669 gånger
Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1445702
Är det nån som vet hur Kartorna i Naven fungerar? det står Here och nån version när man tittar under fliken kartor, känns ju som något molnbaserat systemn som kräver upkoppling el? Går att ladda ner uppdateringar såg jag, men de är ju på 20Gb, det fins det väl inet ens plats för i bilens HD.

Menyerna och tillvägagångssättet är snarlikt med VDASH:

https://d5t5.com/wiki/wiki/article-volv ... us-connect

Fick inte heller fartkameravarningen att fungera, bockade i menyn men de dök aldrig upp då jag passerade dom, vad är det som läser av fartkamerorna?
av Rådlös
#1445723
Jag har ingen Volvo längre. Men min nuvarande bil läser av hastighetsskyltarna. Det har jag konstaterat när jag har kommit till t.ex ett vägbygge. Då "säger den" vilken maxhastighet som gäller. Det kan alltså inte vara förprogrammerat. Ett vägbygge kan ju i vissa fall bara pågå en dag eller så. Man kan koppla farthållaren till den skyltläsarfunktionen också och bilen "lyder" skyltarna. Volvo har säkert denna funktionen också?
Men jag skulle gissa på att det är bilens (en kamera i vindrutan) som "ser" fartkameran och skyltarna. Den ser dom vita strecken i vägen också och skakar ratten om man inte följer strecken.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445726
Kom på att jag inte har de dära säkerhetsgrejerna, och skyltläsning mm i min, så då lär det inet fungera.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445760
Volvos såkallade mjukvaror verkar ju inte vara annat än att slå av/på en funktion i CEM, jag testade att aktivera driver alert, lane depart bla bla och sånna saker, och de dök ju upp i displayen i Sensus men då jag inte har sakerna fysikt funkar det såklart inte.

Så mycket verkar ju bara vara att häkta på bilen och sedan aktivera det i CEM. La till Hybrid och då fick man upp körläge Pure osv i sensus. Lyktspolning går att stänga av, Neutralkontroll på automatlådan går att stänga av ( vilka som har det idag vet jag dok ej ).

Ja, finns hur mycket som helst, och jag vet inte vad häften gör ens.

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom