Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1445339
Har en V60-18. Hade bilen inlämnad på lackförsegling och när jag hämtade den upptäckte jag ett märkligt problem: bakluckan låses inte upp samtidigt som övriga dörrar, när man låser upp med knapp på nyckeln. Alla dörrar låses upp men bakluckan är låst. Det funkar heller inte att låsa upp med knappen på instrumentpanelen. Däremot går det att öppna luckan genom att ta tag i handtaget till luckan då bilen är låst och nyckeln i fickan (keyless). Däremot låser luckan igen när man stänger den och för att kunna öppna den igen krävs att jag låser bilen och tar i handtaget igen ... Känns som ett märkligt fel. Det borde väl inte finnas någon koppling mellan något som gjort vid tvätt, polering och lackförsegling men det funkade faktiskt dagen innan jag lämnade in den där. Såklart kan fel uppstå ändå men vad kan det handla om?
#1445360
Tittat i MY CAR så alla rutor är kryssade under låsinställningar?
Tror den menyn ligger under fordonsinställningar.
#1445377
Tack för tipset! Det var det första jag kollade och där står ”alla dörrar”. Bakluckan låses ju inte ens upp när jag trycker på knappen bredvid ratten. Bara genom ”keyless” då bilen är låst och jag tar i handtaget.

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]